EN FA

هیئت ها به عنوان یک نهاد منسجم تأثیرگذار در جامعه معرفی شوند

1401/03/23 تعداد بازدید: 249
print
هیئت ها به عنوان یک نهاد منسجم تأثیرگذار در جامعه معرفی شوند

اولین نشست منتخبین ششمین دوره هیئات مذهبی استان خوزستان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی و معاون فرهنگی این اداره کل برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت الاسلام فردآقایی در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل، با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست اظهار داشت: با توجه به اتمام فرایند ششمین دوره انتخابات هیئات مذهبی و تایید انتخابات از سوی دفتر مرکزی ضرورت داشت نشستی با روسای شوراهای هیئات مذهبی شهرستان ها برگزار و انتخابات هیئت رئیسه این شورا دراستان نیز انجام شود.

 

 

 معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: بحمدالله این نشست با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی و اکثریت اعضا برگزار شد که پس از بررسی و تبادل نظر پیرامون شورای هیئات مذهبی در آغاز دوره ششم، آیین نامه ها و دستورالعمل های فعالیت های شورا در سطح شهرستان ها برای آغاز یک دوره چهار ساله به ایشان ابلاغ شد. 
 
 
به گزارش روابط عمومی؛ در این نشست، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان توجه به شناخت ظرفیت های هیئات را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: ما امسال در دستور کار خود این برنامه را داریم که یک رصد و پایش جدی نسبت به 3000هیئتی که در خوزستان به ثبت رسیده انجام دهیم و ضمن بررسی ظرفیت هیئت ها، تلاش کنیم برای بهتر دیده شدن و نمود حداکثری آنها در استان و بلکه کشور
 
 
حجت الاسلام والمسلمین مهدی اخوان صباغ با بیان این جمله که «هیئت یک شبکه اجتماعی مؤثر در جامعه خود است» تصریح کرد: احیای برنامه های مختلف مذهبی از جمله جلسات خانگی و هفتگی قرآن، علاوه بر اینکه برای توسعه فعالیت هیئات باید به کار گرفته شود باعث احیای بسیاری از ظرفیت های آنها نیز خواهد شد. 
این مقام مسئول در ادامه افزود: شاه کلید استفاده از ظرفیت های اجتماعی در استان خوزستان، ورود مردم در عرصه حل مشکلات؛ توسط خود مردم است .
 
 
حجت الاسلام اخوان صباغ درپایان سخنان خود؛ هیئت را به عنوان یک نهاد منسجم تأثیرگذار معرفی کرد و گفت: هیئات ما باید برای موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی یک فکر خلاقانه داشته باشد. مطالبه گری در خصوص مسئله هیئت باید فعال شود و به سمت پایداری منابع برای هیئت ها و تشکل ها حرکت کنیم.
 
 
لازم به ذکر است انتخابات هیئت رییسه شورای هیئات مذهبی به شکل سالانه برگزار می شود که در خاتمه این نشست؛ آقای مهدی پور از شهرستان مسجدسلیمان به عنوان رئیس شورای هیئات مذهبی استان، آقای صالحی از ماهشهر به عنوان نایب رییس و آقای جوکار از شهرستان بندر امام به عنوان دبیر این شورا فعالیت خود را اغاز کردند.
 
پایان خبر/.
 
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک