EN FA

ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان خوزستان به مناسبت محرم 1401 تشکیل جلسه داد

1401/04/30 تعداد بازدید: 220
print
ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان خوزستان به مناسبت محرم 1401 تشکیل جلسه داد

ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان و مدیران کل ادارات و دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، با توجه به نزدیکی ایام محرم و صفر و ضرورت همکاری و هماهنگی بیشتر بین نهادهای حاکمیتی جهت برگزاری هر چه با شکوهتر مراسمات و مجالس سوگواری و عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان؛ جناب آقای دکتر سیفی و سایر مدیران کل ادارات و دستگاه های اجرایی استان خوزستان تشکیل جلسه داد.

 
 
در ابتدای این جلسه؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدی اخوان صباغ، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان نکاتی را در خصوص مراسمات محرم و صفر و ضرورت هم افزایی بیشتر بین مجموعه های حاکمیتی بیان داشت.
 
ایشان ضمن اشاره به هیئات مذهبی شاخص و محوری دراستان خوزستان و برنامه ها و مراسماتی که به شکل ویژه برگزار می کنند بر ضرورت همکاری بیشتر و تامین اعتبارات مالی از سوی استانداری در این خصوص تأکید کرد.
 
 
در ادامه،  کلیه اعضا حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و نکات مربوط به دستگاه اجرایی خود که در ایام محرم و صفر باید مورد توجه قرار گیرد را عنوان کردند. 
در بخش دیگری از این نشست؛  دکتر سیفی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان به بیان نکاتی مبنی بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به مجالس حسینی پس از دوسال نیمه تعطیلی ناشی از بیماری کرونا و نیز تشکیل دبیرخانه هماهنگی بین نهادهای فرهنگی پرداخت.
 
 
از جمله مهمترین مصوبات این جلسه میتوان به همکاری نیروی انتظامی در نظام بخشی به فعالیت های دسته جات عزاداری در مراسمات محرم و صفر و بخصوص روز تاسوعا و عاشورا، توجه به اعتبارات فرهنگی و ضرورت تامین اعتبارات لازم توسط استانداری برای هیئات شاخص و نیز ساماندهی اقدامات دستگاه های فرهنگی برای حمایت بیشتر از مجموعه های مذهبی و فرهنگی اشاره کرد.
لازم به ذکر است این نشست در تاریخ 28 تیرماه 1401 در دفتر معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد.
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک