EN FA

خوزستان دروازه ورود مکتب اهل بیت (ع) به کشور است

1401/08/27 تعداد بازدید: 266
print
خوزستان دروازه ورود مکتب اهل بیت (ع) به کشور است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان سوگواره ملی پایتخت موکب ها، در ابتدا به بیان روایتی از امام صادق(ع) پرداخت و بیان داشت:

 «مَن زارَ الحُسینَ علیه السلام عارِفا بِحَقِّهِ کَتَبَ اللّه ُ لَهُ ثوابَ ألفِ حَجَّةٍ مَقبولَةٍ و ألفِ عُمرَةٍ مَقبولَةٍ» خداوند متعال همه ظرفیت هایی که در عالم ایجاد کرده چه مادی و چه معنوی برای این است که انسان از این ظرفیت ها استفاده کرده و مقام قرب خدا برسد و اگر خداوند این کمال را به انسان داد همه توفیق ها در سایه این کمال به انسان داده خواهد شد.
 
 
امام جمعه کلانشهر اهواز در ادامه بیان داشت: ظرفیت زیارت سیدالشهداء علیه السلام بی بدیل است و در عالم ظرفیتی این چنین پیدا نمی‌کنید. هر قدمی که در مسیر این زیارت برداشته شود ثواب یک حج کامل را دارد.
 
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تاکید بر تقویت زیرساخت های حرکت عظیم اربعین حسینی خاطر نشان کرد: بسیاری از مواکب در مسیر پیاده روی اربعین علاوه بر پذیرایی از زوار، اهتمام جدی در برپایی نماز جماعت و فعالیت های فرهنگی و مذهبی قابل توجهی دارد که تحسین برانگیز است. اگر بتوانیم غذایی که به زوار می دهیم بهانه ای باشد برای آشنایی بیشتر با معرفت اهل بیت ع و ایجاد تحول عمیق معنوی در زائرین اباعبدالله علیه السلام آنوقت می‌توانیم ادعا کنیم به نتیجه مطلوب دست یافته ایم.
 
 
در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، خوزستان را دروازه ورود مکتب اهل بیت به کشور دانست و اظهار داشت:  سرمایه بزرگ عالمان فرهیخته، خیل عظیم شهدای جنگ و انتخاب استان خوزستان به عنوان پایتخت موکب ها همه و همه جلوه هایی افتخار آفرین از باطن نیرومند این استان سلحشور پرور است.
 
 
رییس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه تاکید کرد: فرهنگ موکب و موکب داری اگر در زندگی ما تسری پیدا کند قطعا زندگی ما را دگرگون خواهد کرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین قمی یادآور شد: در روایت سوگواره ملی پایتخت موکب ها زحمات مردم  هنرمندان و موکب داران تلاقی پیدا کرد و این روایت زیبا را به تصویر کشید.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک