EN FA

تشکل‌های مردمی نقش‌آفرینی خود را در کنار هم تکمیل کنند

1402/09/18 تعداد بازدید: 95
print
تشکل‌های مردمی نقش‌آفرینی خود را در کنار هم تکمیل کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه مجموعه‌های فرهنگی متنوعی در استان داریم، گفت: مجموعه‌های مردمی می‌توانند در کنار هم بنشینند و همدیگر را تکمیل بکنند، این موضوع در خوزستان مغفول بوده است.

 مجید منادی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خطاب به مجموعه‌های شرکت کننده گفت: قدر اهتمام و حضور مجموعه‌های فرهنگی مردمی را در این رویداد می‌دانیم و امیدواریم در ادامه از این برنامه و رویداد استفاده کنیم و برکات آن برای کل استان و کشور باشد.

وی با بیان اینکه این رویداد برای گفتگو و تبادل تجربه موسسات مردمی و فعالان فرهنگی و سبک زندگی برگزار شده است، گفت: اگر مجموعه‌ای یا فضایی در خوزستان است، حجاب معاصرت یا نزدیکی نباید بر او سایه بیفکند. خدماتی که برخی مجموعه‌های مردمی در استان ارائه می‌دهند در سطح کشور رقیب ندارند یا دست کم یکی از فعالیت‌های ملی به حساب می‌آیند.

مدیر کل فرهنگ و ارشد اسلامی خوزستان با اشاره به برگزاری رویداد ملی زندگی طی سال گذشته در تهران اظهار کرد: امیدواریم امسال با آسیب شناسی و برنامه‌ریزی رو به آینده، برنامه‌های بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به تدوین طرح توانمندسازی موسسات مردمی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: قرار است این طرح منتشر شود. به دنبال این هستیم که مسیر توسعه مجموعه‌های مردمی در سراسر استان فراهم بشود. سبک زندگی گلوگاه مباحث فرهنگی است. هدف از برنامه‌های توانمندسازی این است که زمینه تاثیرگذاری بیشتر مجموعه‌های مردمی را فراهم کند.

منادی گفت: مجموعه‌های فرهنگی ما فکر و انگیزه و مطالعه درستی دارند، اما گاهی ضعف آن‌ها در فعالیت مالی و برنامه‌های اقتصادی یا در تشکیلات و یا کار تبلیغاتی است. هدف اصلی این رویداد باید پوشش این ضعف‌ها باشد. باید سوال جدی ما این باشد که چرا مخاطبان ما از ۱۰۰ نفر به هزار نفر توسعه پیدا نمی‌کند. مجموعه‌های فرهنگی متنوعی در استان داریم و خوزستان می‌تواند در این زمینه پیشگام باشد. برای مثال ما مجموعه‌هایی داریم که در حوزه مد و لباس فعال هستند، در حوزه کار اقتصادی مجموعه‌های دیگری باید در کنار آن‌ها قرار بگیرند تا فعالیت اقتصادی آن‌ها را تسهیل کنند. اینکه مجموعه‌های مردمی در کنار هم بنشینند و همدیگر را تکمیل بکنند در خوزستان مغفول بوده است.

بر اساس این گزارش، رسته‌های سبک زندگی، با ارائه حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل، دبیر رویداد ملی زندگی، چرخه ایده تا مصرف با ارائه نفیسه نوری، مدیر خانه خلاق سبک زندگی ایلسا و نقش‌پذیری در فضای مجازی با ارائه حجت‌الاسلام موسوی، مدیر مرکز شتاب‌دهنده صنایع فرهنگی سبک زندگی کارگاه‌هایی است که در ادامه این رویداد با حضور مدیران مجموعه‌های فرهنگی و فعالان سبک زندگی برگزار شد.

نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک