EN FA

هیئات مذهبی ایجاد امید در جامعه را در دستور کار خود قرار دهند

1399/05/14 تعداد بازدید: 287
print
هیئات مذهبی ایجاد امید در جامعه را در دستور کار خود قرار دهند

حجت‌الاسلام علیپور با بیان اینکه مسئولان هیئات مذهبی باید در ماه محرم و صفر نسبت به رعایت نکات بهداشتی توجه کنند گفت: باید دستورات مصوب و ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اجرایی شود.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام سعید علیپور در نشست هم‌اندیشی با مسئولان هیئات مذهبی این شهرستان در خصوص مراسمات عزاداری ماه محرم و صفر اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون فعالان فرهنگی و مذهبی ضمن رعایت مسائل بهداشتی، تابع دستورات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا بوده‌اند.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک افزود: از جمله اقدامات ارزشمند فعالا فرهنگی و مذهبی ضدعفونی و گندزدایی معابر، محلات و اماکن، خرید برای سالمندان و افرادی که توانایی خروج از منزل را ندارند و اجرای رزمایش کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان و دهه ولایت بوده است.
 
 
 
وی با اشاره به اجرای آئین دعای عرفه در شهرستان اندیمشک با تدابیر کامل بهداشتی عنوان کرد: دعای عرفه که با مجوز ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور برگزار شد، رزمایشی برای مدیریت اجرای مراسمات در راستای ورود به ماه محرم و صفر بود.
 
حجت‌الاسلام علیپور تصریح کرد: هیئات مذهبی نباید در عید غدیر کم‌کاری کنند و لازم است ضمن تعطیلی ایستگاه‌های صلواتی با توجه به شرایط موجود، فعالیت‌هایی همچون آذین‌بندی محلات، اجرای مسابقات فرهنگی در فضای مجازی، کاروان شادی با خودرو به‌صورت محدود، توزیع نذورات به‌صورت خشک و یا در بسته‌بندی‌های بهداشتی و ایجاد امید در جامعه را در دستور کار قرار دهند.
 
وی با اشاره به اینکه با رایزنی‌های رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، هیئات و مجالس اهل‌بیت (ع) تعطیل اعلام نشده‌اند اضافه کرد: ما می‌توانیم با شرایطی جدید و متفاوت نسبت به سال گذشته و انجام اقداماتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استقرار در اماکن غیرمسقف مانند خیابان‌ها، مدارس، پارک‌ها و چمن‌های مصنوعی و ضدعفونی کردن آن اماکن، مراسمات ماه محرم و صفر را برگزار کنیم.
 
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک با تاکید بر لزوم افزایش مدیریت و مراقبت توسط مسئولان هیئات مذهبی و مداحان در ماه محرم و صفر بیان کرد: باید دستورات مصوب و ابلاغ شده از سوی سازمان تبلیغات و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اجرایی شوند.
 
وی در ادامه به قرائت دستورالعمل و ضوابط برگزاری مراسمات ماه محرم و صفر ابلاغ شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت.
 
در پایان این نشست، هیئات مذهبی شهرستان اندیمشک ضمن تاکید بر اطاعت از اوامر رهبر معظم انقلاب، اعلام کردند که دستورالعمل و ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر را اجرا خواهند کرد.
 
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک