EN FA

اجرای طرح قرآنی «مسطورا» با شعار زندگی با آیه‌ها در خوزستان

1402/12/24 تعداد بازدید: 84
print
اجرای طرح قرآنی «مسطورا» با شعار زندگی با آیه‌ها در خوزستان

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه ماه رمضان امسال تمرکز سازمان تبلیغات اسلامی بر مسأله حفظ و تدبر قرآن است، گفت: طرح ملی «مسطورا» به این منظور طراحی شده و بر اساس آن، ۵۰ فعالیت فرهنگی و هنری با محوریت ۵۰ آیه در سراسر استان برگزار می‌شود.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت‌الاسلام احسان فردآقایی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان  ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بهار قرآن گفت: از آنجا که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت‌های  قرآنی در بخش‌های مختلف از قبیل روخوانی، روان‌خوانی، محافل و مجالس قرائت چه در مساجد و منازل رونق بسیار خوبی داشته و دارد، امسال تمرکز سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز و به تبع آن در استان بر مسأله حفظ و تدبر قرآن است.

وی با بیان اینکه این مطلب از دغدغه‌های همیشگی رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: به فرموده ایشان، باید آیه آیه قرآن، این قدر برای مردم توسط گویندگان، سخنرانان و هنرمندان به انحای مختلف تکرار شود که این آیات کم کم به مسلمات فکری مردم تبدیل شود و عملاً مردم با آیه‌های قرآن زندگی کنند. پیرو این دغدغه، سازمان تبلیغات اسلامی مرکز، امسال، طرح مفصل هم افزایی ملی «مسطورا» (سطر به سطر زندگی کردن با آیات قرآن) با شعار محوری «زندگی با آیه‌ها» را طراحی کرد.

فردآقایی گفت: برنامه‌های مفصلی حول این طرح شکل گرفته است که اهم آن‌ها این است که ابتدا تلاش کنیم مردم استان در مرحله اول با آیات الهی آشنا شوند. آیات را بخوانند و بشنوند. تمرکز ما بر روی ۵۰ آیه محوری است که برگرفته از کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» تألیف رهبر معظم انقلاب است. یک گروه کارشناسی در مرکز چند ماه روی این آیات کار کرده و ۵۰ آیه که حفظ آن‌ها برای مردم آسان‌تر است، استخراج شدند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: این آیات جزءمحور هستند و در هر روز ماه رمضان، یک آیه محور تمام فعالیت‌های حقیقی و مجازی سازمان تبلیغات اسلامی قرار خواهد گرفت. در کنار آن‌ها ۲۰ آیه مهم اعتقادی انتخاب شدند و تمام فعالیت‌های اداره‌کل حول ۵۰ فراز منتخب است که ان شاءالله با حرکت هماهنگ دستگاه‌ها و سایر مجموعه‌های حاکمیتی و مردمی، ماه رمضان پرخیر و برکتی را رقم بزنیم و به جریان تدبر و فهم قرآن و حفظ آیات کلیدی الهی کمک کنیم.

وی اظهار کرد: ذیل طرح «مسطورا» ۵۰ فعالیت فرهنگی و هنری طراحی شده است که در ماه رمضان در سراسر استان برگزار خواهد شد؛ از جمله آن‌ها محافل قرآنی در مساجد، بوستان‌ها و پارک‌ها، اعزام مبلغ، برگزای کرسی‌های تفسیر توسط ائمه جماعات، برگزاری مجالس مناجات خوانی در شب‌های ماه مبارک رمضان و ... است.

فردآقایی در پایان گفت: این طرح سه ساله است؛ یعنی ماه رمضان امسال، آغاز این طرح است و سالی ۵۰ آیه، محور اقدامات فرهنگی تبلیغی و رسانه‌ای سازمان تبلیعات اسلامی خواهد بود.  

نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک