EN FA

سردار سلیمانی از بزرگترین ثمرات عملی مکتب اهل بیت(ع) در دنیای امروز است

1400/10/13 تعداد بازدید: 394
print
 سردار سلیمانی از بزرگترین ثمرات عملی مکتب اهل بیت(ع) در دنیای امروز است

همزمان با ایام فاطمیه و در سالروز گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ویژه برنامه ای با حضور مدیرکل و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی نبی زاده، در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این اداره کل برگزار شد، مسئله تأثیر عملی مکتب انسان ساز اهل بیت علیهم السلام، به ویژه حضرت زهرا (س) را مورد بحث و بررسی قرار داد و اظهار داشت: از مهمترین ثمرات عملی بهره مندی از اهل بیت(ع) در زندگی، علاوه بر جنبه اعتقادی، ادعیه، زیارت ها و...  تربیت آدم هایی است که ارزش های انسانی در وجودشان متبلور شده است و انسان های دیگر ازکنار آنها بودن احساس آرامش می کنند که در این میان می توان از علامه مصباح یزدی به عنوان نمونه ای از آثار عملی مکتب اهل بیت(ع) نام برد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، شخصیت انسانی شهید سلیمانی را نیز نمونه ای از آثار عملی مکتب اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: امروز مهمترین ثمره مکتب حضرت زهرا(س) تربیت حاج قاسم ها است. الان دنیای ما نا امید است از اینکه انسان ها، انسان واقعی باشند. لذا مکتب حضرت زهرا(ع) می تواند انسان هایی را پرورش دهد که امید به انسان بودن را در دیگران بالا می برد.
 
وی در ادامه افزود: تمام حکومت های شیطانی به طبع پیروی از شیطان در صدد هستند به انسان ها القاء کنند که شما موجودات بی ارزشی هستید. لذا اگر می خواهید از یک انسان، بدترین اعمال صادر شود به او بقبولانید که او آدم بی ارزشی است.
حجت الاسلام نبی زاده، در بیان کرامت نفس، با اشاره به حدیث «مَن کَرُمَت عَلَیهِ نَفسُهُ، لَم یُهِنها بِالمَعصِیَةِ» تصریح کرد:
به نقل از حضرت علی (ع)هر کس براى خودش ارزش قائل باشد، آن را با معصیت، بى‌ارزش نمى‌سازد. بنابراین یکی از راه های احساس ارزشمند بودن دیدن انسان هایی است که ارزش انسانی در وجودشان تجلی پیدا کرده است.
 
این مقام فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی یکی از بزرگترین ثمرات عملی مکتب اهل بیت علیهم السلام در دنیای امروز است. اینکه پس از گذشت 1400 سال، پیروان مکتب اهل بیت(ع) همچون چراغی روشن کننده مسیر باشند و اجازه ندهند راه انسانیت گم شود، بسیار ارزشمند و اثرگذار است.
شایان ذکر است، نوحه خوانی و مرثیه سرایی به مناسبت این ایام، از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک