EN FA

در نشست هم اندیشی گذر از پیک بار برق بر صرفه جویی مصرف برق در مساجد تاکید شد

1401/03/26 تعداد بازدید: 338
print
در نشست هم اندیشی گذر از پیک بار برق بر صرفه جویی مصرف برق در مساجد تاکید شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان: کاهش آب پشت سدها و ناترازی میان نیاز مصرف و تولید، کشور را با مشکلاتی مواجه کرده است که بر ضرورت صرفه جویی حداکثری متولیان مساجد در زمان اوج مصرف تاکید می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان ،در نشستی که امروز  پنجشنبه 26 خرداد ماه 1401 باحضور مدیرکل این اداره و  مسوولین شرکت توزیع نیروی برق کلانشهر اهواز برگزار شد ضمن اشاره به کاهش نزولات جوی در زمستان سال گذشته و در نتیجه کمبود آب پشت سدها جهت تولید برق و بروز ناترازی میان تولید و نیاز مصرف کشور، بر ضرورت صرفه جویی حداکثری و اعمال مدیریت مصرف برق در مساجد کلانشهر اهواز و استان خوزستان تاکید شد.

 
حجه الاسلام والمسلمین مهدی اخوان صباغ  مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در این نشست گفت: امسال بدلیل کاهش نزولات جوی شاهد بروز مشکلاتی در سطح کشور در زمینه تامین برق توسط وزارت نیرو و صنعت برق هستیم که این مهم زمینه کمبود تولید برق را بوجود آورده است.
 
 
وی در ادامه افزود: کاهش تولید برق با توجه به وابستگی که امروزه به این صنعت مهم وجود دارد می طلبد در این شرایط حساس به ویژه در فصل گرم تابستان متناسب با نیاز کشور در بخش های مختلف صرفه جویی حداکثری از سوی همه مردم شاهد باشیم.
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان خاطر نشان کرد: امسال دومین سال متوالی است که کشور با مشکلات متعددی در زمینه تامین برق مواجه شده است و ما بعنوان متولی امور دینی موظف هستیم در این بحران بوجود آمده پا به پای تلاشگران صنعت برق در جهت مدیریت صحیح منابع موجود از هیچ امری کوتاهی نکرده و همراهی و همکاری لازم را با این عزیزان داشته باشیم.
 
حجه الاسلام اخوان صباغ بیان داشت: ائمه محترم جماعات و مبلغین امور دینی در این راستا لازم است بعنوان امام جماعت در مساجد، نمازخانه ها و مکان های دینی در زمینه اهمیت صرفه جویی و تشویق و ترغیب مومنین نمازگزار و اقشار جامعه حداکثر تلاش خود را داشته باشند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: ضرورت دارد همه ی متولیان مسجد اعم از امام جماعت، هیات امنا و مسئولین فرهنگی به گونه ای برنامه ریزی نمایند تا در زمان اوج بارمصرف،  مصارف خود را به حداقل برسانند و یا کلا از مدار خارج نمایند تا در این شرایط تابستان گرم شاهد بروز اشکال روی شبکه برق و یا قطع برق ناشی از کمبود برای شهروندان نباشیم.
 
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مرکز کنترل و پایش انرژی برق بصورت لحظه ای بار مصرف برق مساجد را مشاهده می نماید که لازم است مساجد بعنوان الگوی جامعه در مسبر خدمت به خلق خدا در این زمینه اسوه حسنه باشد.
 
مدیرکل تبلیغات انقلاب اسلامی خوزستان در پایان یاداور شد: جلوگیری از اسراف بعنوان یکی از مهمترین آموزه های دینی می باشد که هم خداوند متعال در قرآن کریم به آن اشاره فرموده و هم بزرگان دین بر ضرورت اجرای آن تاکید کرده اند که در همین راستا ما بعنوان الگوی جامعه موظف هستیم همسو با کشور در امر صرفه جویی همکاری و همراهی مطلوبی داشته باشیم.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک