EN FA

مصاحبه اختصاصی با پاسدار فداکار در حمله تروریستی ۳۱ شهریور اهواز

1400/06/31 تعداد بازدید: 376
print
مصاحبه اختصاصی با پاسدار فداکار در حمله تروریستی ۳۱ شهریور اهواز

میثم ریاحی؛ دانش آموخته دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای اهواز، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی

با سلام و وقت بخیر لطفا خودتون رو برای مخاطبین ما معرفی بفرمایید.
میثم ریاحی هستم، دانش آموخته دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا و فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی و هم اکنون هم به عنوان ستوان دوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، توفیق خدمت دارم.
 
چطور شد که علاقمند به تحصیل در رشته معارف اسلامی شدین و این انتخاب تا چه اندازه در آینده شغلی و اجتماعی شما تاثیرگذار بوده است؟
من در یک خانواده مذهبی تربیت شدم که هم پدر و مادرم از نظر اعتقادی بسیار مقید بودند و هم خواهر و برادرم به عنوان طلبه حوزه علمیه، تأثیر بسزایی در من داشتند و همین فضای معنوی و اعتقادی باعث شد تا با علاقمندی در این رشته ادارمه تحصیل بدهم. از طرفی؛ فضای معنوی، تربیتی و آموزشی حاکم بر دبیرستان صدرا، هم از جهت حضور کادر مجرّب و سخت کوش این مجموعه و هم از جهت بهره مندی از دبیران و اساتید ارزشمندی که تربیت محور و اخلاق محور، نسبت به تدریس دروس این مقطع از هیچ تلاشی فروگذار نکردند، نقش بسزایی در تعیین مسیر آینده دانش آموزان این مدرسه داشته است.
 
لطفا از حادثه  روز 31 شهریور 1397 برای ما صحبت کنید و بفرمایید که چه اتفاقاتی افتاد؟
مراسم رژه نمادین به شکل هر ساله که هم در یادبود هفته دفاع مقدس و هم به عنوان نشان دهنده قدرت نیروهای نظامی و مسلح بوده برگزار می شده است. در رژه سال 97 هم بر خلاف معمول، ابتدا نیروهای صفی و لشکری حرکت کردند و بعد از آنها نوبت به ما که نیروی رژه رونده بودیم رسید که در چشم بر هم زدنی صدای شلیک اسلحه ها و تیراندازی به مردم و نیروهای در حال رژه شروع شد و متاسفانه بسیاری از هدای این اتفاق تروریستی، همان نیروهای صفی بودند که در ابتدای رژه قرار داشتند.

 
واکنش مردم و علی الخصوص زنان و کودکان در آن لحظه سخت و هولناک چه بود؟
در اندک زمانی قریب به 15 دقیقه با جبهه ای شبیه به جبهه سوریه مواجه بودیم که زنان و کودکان بی پناه، هر کدام به سویی گریزان بودند و انچه به عنوان وظیفه انسانی به ما حکم می کرد این بود که به هر وسیله ای که شده بتوانیم زنان و کودکان را از این صحنه هولناک نجات دهیم و به جای امن منتقل کنیم.
 
جرأت و شهامتی که در آن شرایط سخت و حساس در خودتان احساس کردین را نشأت گرفته از چه می دانید؟ 
فضای اعتقادی و مذهبی خانواده از یک سو، تأثیر حضور در مسجد و هیئت از سوی دیگر وهمچنین فضای اخلاقی و معنوی دوران تحصیل، به عنوان یک مثلث قوی و مستحکم دست به دست هم داد تا نتوانیم نسبت به وظایف شرعی خود در برابر خداوند متعال، اتفاقات پیرامون خود و مسئولیت هایی که در قبال هم داریم بی تفاوت باشیم.
 
در پایان اگر توصیه ای به جوانان و آینده سازان ایران اسلامی دارید بفرمایید.
خودم را الگوی جوانان نمیدانم وبلکه خادم کوچکی هستم برای کشور عزیزمان اما این باور را دارم که همه آنهایی که در زندگی فردی و اجتماعی خود به موفقیت هایی رسیده اند، علی الخصوص در خدمت به نظام و اسلام و ایران، قطعا در مسیر خود از اهل بیت علیهم السلام و علی الخصوص امام حسین(ع) پیروی داشته اند. در حادثه تروریستی 31 شهریور 1397، و اگر روحیه جوانمردی و فداکاری سربازان و نیروهای با شهامتی که در آن مراسم حضور داشتند، نبود، قطعا با تلفات و فجایع بزرگتری مواجه می شدیم و همه اینها نشأت گرفته از الگو گیری آنها از اهل بیت علیهم السلام است.
 
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک