EN FA

اولویت ما در مدارس، آموزش مطلوب و کادرسازی برای نظام و انقلاب است

1400/03/10 تعداد بازدید: 459
print
 اولویت ما در مدارس، آموزش مطلوب و کادرسازی برای نظام و انقلاب است

آئین تجلیل از معلمان و دانش آموزان دبیرستان پسرانه معارف اسلامی صدرای اهواز با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز و جمعی از کارکنان و دانش آموزان این مدرسه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام امیری، مدیر دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی صدرای اهواز، ضمن عرض خیرمقدم به مدیران و مدعوین حاضر در برنامه، به بیان اهمیت جایگاه معلمین پرداخت و گفت: بحمدالله ما در دبیرستان صدرا از حضور بهترین همکاران و معامان بهره مند هستیم که جزء نخبگان و سرمایه های انسانی اداره آموزش و پرورش، خصوص در سطح ناحیه 3 هستند.
 
مختار امیری با بیان این مطلب که ما از همه ظرفیت ها برای پیشبرد اهداف مدارس صدرا استفاده کرده ایم، گفت: مدارس صدرا مثل یک وزارت خانه هستند که مجموعه ای از معلمان نخبه، دانش آموزان ممتاز و متعهد و کارکنان توانمند در آن ها مشغول به خدمت هستند. در اولین سال های تأسیس این مدارس، ما برای درخواست معلم هم با مشکل مواجه بوده ایم اما به فضل پروردگار هم اکنون مدارس صدرا به جایگاهی رسیده اند که بیش از 90درصد دبیران را با انتخاب و تأیید خودشان، به مدارس دعوت به همکاری می نمایند.
 
 
در ادامه، اسکندر ممبینی، مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم، از زحمات کلیه معلمین و کارکنان مدارس در دوران سخت کرونا قدردانی کرد و گفت: جایگاه معلم، جایگاه ارزشمند و بزرگی است. در دوران سخت شیوع بیماری کرونا  و در شرایطی که بسیاری از افراد، گروه ها و حتی رسانه ها، اعتقاد داشتند آموزش و پرورش از عهده انجام مسئولیت خود در این دوران بر نمی آید، همکاران ما مخلصانه پای کار آمدند.
 
مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز، افزود: قطعا این حماسه و جانفشانی که همکاران ما در این شرایط بحرانی و در یک سال گذشته متقبل شدند، یکی از ماندگارترین خاطرات آموزش و پرورش خواهد بود.
 
در بخش دیگری از این مراسم، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، ضمن تقدیر از زحمات ارزشمند معلمان، با تأکید بر این مطلب که گرامیداشت مقام معلم تنها در روز 12 اردیبهشت خلاصه نمی شود، یادآور شد: معلم می تواند در روح انسان تأثیرگذار باشد و در روایات نیز اشاره شده که آنچه در زمین و آسمان است حتی ماهیان دریاها و اقیانوس ها هم درود می فرستند و دعا می کنند برای کسی که خیری به دیگران می آموزد. لذا اثری که زانو زدن در محضر استاد دارد، هیچ چیز دیگری در این عالم این اثر را ندارد.
 
 
وی در ادامه، به اهمیت توجه به برنامه های تربیتی در مدارس، علی الخصوص مدارس صدرا تأکید کرد و افزود: مطلوب ما این است که بتوانیم برای نظام و انقلاب  کادرتربیت کنیم . تربیت کادر به معنای عنصر فعال جامعه ساز و لذا آموزش مطلوب و مؤثر و نیز کادرسازی در مدارس برای ما در اولویت قرار دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی نبی زاده ، به فعالیت های موفقیت آمیز مدارس صدرا اشاره کرد و گفت: استان خوزستان در مقایسه با سایر استان ها در سراسر کشور، بالاترین تعداد مدارس صدرا را به خود اختصاص داده است . ما هم اکنون دارای 26 مدرسه صدرا در سطح استان هستیم که در طول 10 ماه گذشته با همکاری مجدانه مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان خوزستان، توانسته ایم 4 مدرسه و 11 افزایش مقطع را در کارنامه فعالیت های خود داشته باشیم.
 
گفتنی است: در بخش پایاینی این مراسم از کارکنان، معلمان و دانش آموزان ممتاز و برگزیده دبیرستان پسرانه صدرای اهواز تجلیل شد.
 
 
پایان خبر/.
 
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک