EN FA

گره‌های بزرگ در عالم اقتصاد و امنیت با فرهنگ حل می‌شود

1399/03/20 تعداد بازدید: 421
print
گره‌های بزرگ در عالم اقتصاد و امنیت با فرهنگ حل می‌شود

قمی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: شما آمده‌اید تا گره مردم را باز کنید؛ گره‌های بزرگ در عالم اقتصاد و امنیت با فرهنگ حل می‌شود و این مکتب امام (ره) است.

وی با اشاره به وجود ۸۰ هزار مسجد و ۹۰ هزار هیئات مذهبی ثبت شده در کشور اضافه کرد: متأسفانه هیئات مذهبی از حداقل خدمات حاکمیت محروم هستند و حتی یک شناسه و شماره حساب ندارند و سازمان های مردم نهاد از حمایت‌های دولت برخوردارند اما هیئات مذهبی از این حمایت‌ها بهره‌مند نمی‌شوند. لذا شایسته است برای هیئات مذهبی بزرگی که پدران شهدا، جزو هیئت امنا آنها هستند و مالکان معتبری دارند، خدمات مناسبی در نظر بگیریم، چرا که این هیئات مذهبی خدمات اجتماعی و گره گشایی بسیاری انجام می‌دهند.
 
وی ادامه داد: نهادها و هیئات مذهبی؛ محل اتکای مردم هستند، لذا بدون توجه به این ظرفیت‌ها نمی توان مشکلات مردم را حل کرد؛ همچنین بر این موضوع اعتقاد دارم که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و معضلات جامعه، راه حلی فرهنگی دارند و حتی مشکلات روحی و عدم اعتماد به نفس نیز با کار فرهنگی برطرف می‌شوند.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هر استانی زیست بوم خاص خودن را دارد افزود: همواره فعالیت‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر زیست بوم همان استان‌ تعریف شده و انجام می‌شود.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی اجتماعی‌تر شده است و گام‌های بزرگی برای حل مشکلات مردم برداشته و به گونه‌ای روحانیون مستقر در مناطق، گره گشای مردم و محل رجوع آنها برای حل مشکلات هستند.
 
وی عنوان کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه فرهنگی دارند و راه حل آن نیز فقط از طریق فرهنگ انجام می‌شود همچنین مشکل امید، روحیه و اعتماد به نفس را می‌توان به راحتی با فرهنگ حل کرد.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: بودجه سازمان تبلیغات اسلامی در برابر وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی یک ششم و نسبت به صدا و سیما سه درصد است؛ این یعنی حمایت‌ها از سازمان تبلیغات اسلامی در حداقل قرار دارد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: نگاه فرهنگی می‌تواند گره‌های آن مستضعفی که از حداقل حمایت‌های حاکمیتی برخوردار نیست را باز کند.
 
وی به مسئله مردم منطقه غیزانیه نیز اشاره و اذعان کرد: در این منطقه ۹۸۵ حلقه چاه نفت وجود دارد و اگر یک هزارم در آمد آن به مردم آن منطقه تعلق می‌گرفت قطعاً مشکلات منطقه مرتفع می‌شد.
 
حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود بار دیگر به مظلومیت فرهنگ اشاره و تأکید کرد: گام دوم و مسئله فرهنگ مظلوم واقع شدند و قصد داریم به فضل الهی و حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گام‌های مؤثری در حوزه فرهنگ این مرز و بوم برداریم.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک