EN FA

جذب وگزینش 950روحانی مستقر در24 استان کشور انجام شد

1399/08/16 تعداد بازدید: 485
print
جذب وگزینش 950روحانی مستقر در24 استان کشور انجام شد

حجت‌الاسلام رسول عارفی زاده مسئول جذب و گزینش روحانیون مستقر سازمان تبلیغات اسلامی در خوزستان از جذب و گزینش 950 روحانی مستقر جدید در 24 استان کشور در سال 99 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت‌الاسلام رسول عارفی زاده در کمیته استانی جذب و گزینش روحانیون مستقر خوزستان عنوان کرد: در خصوص رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی با موضوع روحانیون مستقر و جذب جدیدی که در کشور اتفاق خواهد افتاد لازم است نسبت به چند نکته تأکید شود.
 
 مسئول جذب و گزینش روحانیون مستقر سازمان تبلیغات اسلامی، به تشریح این موضوع پرداخت و گفت: روحانیون مورد نظر در سطح کشور به سه گروه امام محله، امام پایگاه اجتماعی، و امام روستا تقسیم‌بندی شده اند. در گروه امام روستا، از جهت سطح علمی در چهار دسته امین، سفیر، هادی و امام تقسیم خواهند شد که  امین ما باید آموزش ببیند و بشود سفیر و سفیر نیز در فرایند آموزش بشود هادی و هادی  برسد به امام که امام  بالاترین سطح مورد توقع ماست.
 
وی در خصوص اهمیت حضور و فعالیت امامان روستا عنوان کرد: امام روستا یعنی محل رجوع باشد و تمام مشکلات مردم از معیشت گرفته تا مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اشتغال را بتواند با برنامه ریزی حل کند. این توقعی است که از امامان روستا می رود و امیدواریم در مدتی که در روستا به سر می برند، با آموزش هایی که به ایشان داده می شود توانمندی های لازم را به دست آورند. 
 
 
 
حجت الاسلام عارفی زاده به بیان نحوه جذب و آموزش امامان محله پرداخت و افزود: در مورد امامان محله نیز لازم است آموزشهایی داده شود و بتوانیم ایشان را در سطح کشور به یکدیگر متصل نماییم تا از تجارب و ابتکارات هم بهره مند باشند که البته دغدغه ما بیشتر در شهرها است و لذا امامان محله باید با دقت بیشتری انتخاب شوند.
 
در ادامه، مسئول جذب و گزینش روحانیون مستقر، در معرفی امامان پایگاههای اجتماعی، مسئولیت ایشان را مهم ارزیابی کرده و اظهار داشت: فعالیت عمده امامان پایگاههای اجتماعی درحواشی شهرهایی است که معمولاً مناطق محروم، آسیب‌پذیر و آسیب دیده در آنجا وجود دارد و فردی که در این مناطق مستقر خواهد شد باید توانمندتر از امام محله و امام روستا باشد و تمام سلاح ها و ابزارهای تبلیغی را به همراه داشته تا بتواند فعالیت مثمر ثمری انجام دهد. 
 
 
 
وی در گزارشی به آمار جذب و گزینش امامان روستا و پایگاههای اجتماعی در سال 99 اشاره کرد و گفت: ما در دو بخش امام پایگاه و امام روستا، مسئله مصاحبه و جذب را در حال پیگیری هستیم و تا به الان کار جذب و گزینش 24 استان را از نزدیک انجام داده ایم که با احتساب استان خوزستان قریب به  900 تا 950 نفر مورد مصاحبه قرار گرفته اند و بین 270 تا 280 نفر پذیرفته شده اند. همچنین تعداد 9 استان نیز کمیته ملی شان برگزار شده و مابقی نیز به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا فعلا برگزار نشده است.
 
حجت الاسلام عارفی زاده با اشاره به نحوه آموزش امامان روستا و پایگاههای اجتماعی خاطرنشان کرد: در کمیته ملی، آموزشها به صورت حضوری برگزار می شد که پس از پذیرفته شدن درکلاس های آموزشی، نتایج به استانها ابلاغ و ایشان در مناطق مورد نظر مستقر می شدند اما به دلیل شرایط بیماری کرونا تدبیری اندیشیده شد تا روحانیون مورد نظر، به صورت مجازی فایل ها را مشاهده و مطالعه نمایند و به صورت مجازی نیز کمیته مصاحبه ملی ایشان برگزار شود و در نهایت، پذیرفته شدگان بتوانند در محل تعیین شده مستقر شوند.
 
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک