EN FA

برگزاری ۸۵۰ جلسه جزءخوانی قرآن در ماه رمضان در خوزستان

1403/01/05 تعداد بازدید: 33
print
برگزاری ۸۵۰ جلسه جزءخوانی قرآن در ماه رمضان در خوزستان

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی درباره محافل ترتیل خوانی قرآن استان در ماه مبارک گفت: حدود ۸۵۰ جلسه جزءخوانی قرآن کریم در استان ما در ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است و اکثر این جلسات، خودجوش و مردمی است.

 به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سعید حردانیان، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره فعالیت‌های قرآنی استان در ماه مبارک رمضان با اشاره به طرح «ستاره‌های زمین» که در سال گذشته همزمان با ماه رمضان در استان اجرا شد گفت: این طرح به نسبت استان‌های دیگر به خوبی در استان اجرا و به خوبی از آن استقبال شد.

وی اظهار کرد: مبنای طرح ستاره‌های زمین، روایتی از پیامبر اکرم (ص) بود که فرمودند: «خانه‌هایی که در آن‌ها قرآن تلاوت می‌شود، مانند ستاره برای اهل آسمان می‌درخشند.» امسال این طرح ادامه دارد و همچنان پرچم متبرک حرم مطهر آستان قدس رضوی و حرم مطهر حضرت معصومه (س) به جلسات خانگی قرآن مستمر اهدا می‌شود.

حردانیان با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون حدود ۱۰۰ پرچم به جلسات قرآنی استان اهدا شد، افزود: حدود ۳۰۰ جلسه خانگی در استان به ثبت رسیده است. تعداد جلسات خانگی قرآن در استان ما بیش از این تعداد است و از همه عزیزانی که جلسات خانگی قرآن مستمر دارند خواهش می‌کنم که با مراجعه به سامانه ثبت جلسات خانگی، جلسه قرآنی خود را ثبت کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: بنابراین پویش ستاره‌های زمین ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند عدد ۱ را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۴۲ ارسال و در این پویش شرکت کنند.

وی با بیان اینکه استان خوزستان، ظرفیت قرآنی بالایی دارد، درباره محافل ترتیل خوانی قرآن استان در ماه مبارک گفت: حدود ۸۵۰ جلسه جزءخوانی قرآن کریم در استان ما در ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است و اکثر این جلسات، خودجوش و مردمی است.

حردانیان همچنین اظهار کرد: امسال کار خوبی برای جمع آوری مصاحف فرسوده صورت گرفت و حدود ۵۰۰۰ مصحف فرسوده در استان جمع آوری شد. در خواست قرآن زیاد است. برای سازماندهی کار، مصاحف فرسوده جمع آوری شد تا آن دسته که قابل تعمیر هستند، تعمیر شوند و آن دسته که قابل ترمیم نیست با رعایت موازین شرعی خمیر شوند. تعویض این مصاحف در حال انجام است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: محافل روستایی و شهری نیز در ماه مبارک در حال برگزاری است که اکثرا با توان خود مردم در حال انجام است.

وی با اشاره به اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» گفت: قرآن کریم، نامه و پیامی از جانب خداوند متعال به انسان است. همه ما ایرانیان، قرآن را مقدس می‌شماریم و آن را تکریم می‌کنیم، اما این کافی نیست. طرح «زندگی با آیه‌ها» برای این است که این پیام‌ها را باز کنیم، با آن‌ها انس برقرار کنیم، با آن‌ها زندگی کنیم و به آن‌ها عمل کنیم.

حردانیان گفت: به فرموده روایات در هنگام بروز فتنه‌ها باید به قرآن رجوع کنیم. «زندگی با آیه‌ها» تمرکز روی بخشی از آیات قرآن است. مسابقات و برنامه‌های متنوعی پیراموان آن در نظر گرفته شده است. در نیمه ماه مبارک رمضان جشن بزرگی برای اهدای جوایز به شرکت کنندگان این طرح در استان برگزار می‌شود.  

 

نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک