EN FA

حوزه هنری انقلاب اسلامی یعنی حرکت به سمت هنری که ایمان مردم را تقویت کند

1399/04/16 تعداد بازدید: 337
print
حوزه هنری انقلاب اسلامی یعنی حرکت به سمت هنری که ایمان مردم را تقویت کند

ستاد هنری ترویج فرهنگ دفاع‌مقدس توسط حوزه هنری و با حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان صبح امروز در حوزه هنری خوزستان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان به نقل از حوزه هنری خوزستان ، صبح امروز افتتاحیه ستاد هنری ترویج فرهنگ دفاع مقدس برگزار شد.

 

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین نبی زاده ، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان ضمن تبریک به آقای دلشادی در خصوص انتصاب ایشان به سرپرستی حوزه هنری استان خوزستان در این برنامه بیان کردند: 

حوزه هنری انقلاب اسلامی یعنی حرکت به سمت هنری که ایمان مردم را تقویت کند ، امروزه یکی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد مشکل باور و اعتقاد مردم است از این رو باید از طریق هنر این باور، اعتقاد و ایمان را تقویت کنیم.

 

حجت‌الاسلام نبی‌زاده با بیان اینکه دفاع‌مقدس اتفاقی است که برای اسلام، اهل‌بیت (ع) و ایران آبرو خریده و حق خوزستان است که در ترویج این فرهنگ عظیم نقش اصلی را ایفا کند ادامه داد : با تمام وجود بر این امر معتقدم که خوزستان نه تنها پایتخت جبهه و جنگ بلکه پایتخت جبهه مقاومت نیز هست جبهه مقاومت یک جبهه اسلامی عربی است؛ زبان پیوست فرهنگی است و در زیر چتر هنر قرار می‌گیرد و خوزستان تنها استانی است که هم‌زبان و هم‌فرهنگ با جبهه مقاومت حرکت می‌کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه در خوزستان گنجینه‌ای از ظرفیت‌های هنری مردمی در شهرهای مختلف وجود دارد تاکید کرد: هنر و هنرمندانی داریم که در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و گوشت و پوست و خونشان با انقلاب اسلامی آمیخته است و خدمتگذار ولایت هستند که باید دیده شوند و بخشی مهمی از این ستاد به آنها سپرده شود.

 

سینا دلشادی ، سرپرست حوزه هنری خوزستان نیز در ادامه و خصوص تشکیل ستاد هنری ترویج دفاع مقدس افزود: حوزه هنری خوزستان به عنوان طلایه‌دار ترویج فرهنگ دفاع‌مقدس، اولین استانی است که این ستاد را تشکیل می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه باید بتوانیم این ارزش‌های والا را با زبان هنر ماندگار کنیم اذعان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری هیچ اندیشه‌ای در تاریخ ماندگار نخواهد شد مگر اینکه با هنر آمیخته باشد از این رو باید با زبان هنر بتوانیم این ارزش‌ها را به نسل جوان منتقل و در راستای استراتژی جهانی امام (ره) این فرهنگ را مصادره کنیم.

 

سرپرست حوزه هنری خوزستان بر تعامل حوزه هنری و اداره کل تبلیغات اسلامی در استان‌ها تاکید کرد و یاد آور شد:  در راستای دستورات رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور این دو نهاد انقلابی باید نهایتا تا یک ماه آینده به یک تفاهم عملیاتی روشن برسند که به نظر تشکیل این ستاد می تواند حسن مطلعی بر آغاز این همکاری ارزنده باشد.

 

 

لازم به ذکر است، از جمله فعالیت‌های این ستاد ایجاد بانک اطلاعات جامع مفاخر هنری و آثار فاخر هنری تولید شده در حوزه دفاع‌مقدس، طراحی یک شبکه هنری مجازی میان دغدغه‌مندان فرهنگ دفاع‌مقدس، تکریم قهرمانان دفاع‌مقدس با زبان هنر و تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع‌مقدس، تاسیس گنجینه مجازی و متکمرکز آثار هنری دفاع‌مقدس قابل دسترسی برای عمومی با حفظ حقوق معنوی صاحبان آثار، تنظیم منشور جامع هنر دفاع‌مقدس با اتکا به منویات امام راحل و مقام معظم رهبری و دیگر استاد بالادستی، تدوین تقویم رویدادهای هنری مرتبط با دفاع‌مقدس، پل زدن برای ارتباط مؤثرتر و هم‌افزایی نهادهای حاکمیتی و خصوصی مرتبط با دفاع‌مقدس، راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه تخصصی هنر دفاع‌مقدس در حوزه هنری خوزستان و ... است.

نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک