EN FA

زن یک عنصر اساسی درجامعه اسلامی است

1399/09/28 تعداد بازدید: 369
print
 زن یک عنصر اساسی درجامعه اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان بیان داشت: بانوان در خود سازی و جامعه پردازی و تمدن سازی نقش محوری دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان ، حجت الاسلام نبی زاده، در جلسه هم اندیشی بررسی راهکارهای اجتماعی مقابله با آسیب های اجتماعی با اشاره به جایگاه زن اظهار داشت:  اهمیت و منزلت زن تا آن جاست که در حدیث شریف کساء به الگوی یک زن نمونه یعنی حضرت فاطمه الزهرا (س) اشاره شده است و حتی درکتب  اهل سنت  هم این موضوع آمده است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی با اشاره به مضامین بیانیه گام دوم تصریح کرد : حضرت آقا سه موضوع خود سازی ،جامعه پردازی و تمدن سازی را بیان فرمودند؛ شک نکنید که هم درخود سازی و بیشتر از آن در جامعه پردازی و تمدن سازی ، بانوان نقش محوری دارند.
 
 
حجت الاسلام نبی زاده با اشاره به پیامدهای آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد : کوچک ترین سلولی که تشکیل دهنده جامعه است، نظام خانواده می باشد و وقتی خانواده نباشد یعنی سلول های بنیادین جامعه نیست، بنابراین خانواده های از هم گسسته ،جامعه بی روح و از هم کسسته و دارای آسیب های اجتماعی را پدید می آورد.
 
دکتر نبی زاده خطاب به طلاب حاضر در جلسه گفت: حوزه علمیه باید وسط میدان و کف جامعه باشد و اتفاق عملی رقم بزند و بتواند مرزهای فرهنگی را جابجا کند و اطمینان دارم که حوزه این پتانسیل را دارد و می تواند نسبت به آسیب های اجتماعی اثرگذار باشد. 
 
وی ضمن ضمن اشاره به اینکه زن مهمترین عنصر اساسی در جامعه اسلامی است یاد آور شد : راهبرد ما در بخش خواهران ،تشکیل هیئات مذهبی دخترانه است و اگر هر طلبه خواهر بتواند 20 نفر دختر را در قالب کانون های فرهنگی و تبلیغی ،انجمن اسلامی و یا هیئت مذهبی ساماندهی و تربیت کند، قطعا اتفاق خوبی خواهد افتاد. 
 
 
 مدیرکل تبلیغات اسلامی در پایان بیان داشت : باید تلاش شود وجهه آموزش متناسب با فعالیت های اجتماعی باشد و حوزه علمیه انقلابی باید مسئله حل کن انقلاب باشد و اگر حوزه علمیه توانست مسائلی که مقام معظم رهبری  می فرمایند و در جامعه هست حل کند قطعا حوزه انقلابی است . 
 
گفتنی است، این جلسه با حضور دانش پژوهان مشاوره اسلامی برگزارشد و پیش از سخنان مدیرکل تبلیغات اسلامی نقطه نظرات خود را در زمینه آسیب های اجتماعی و راهکارهای اجرایی بیان کردند.
 
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک