EN FA

اولین نشست هم اندیشی قرارگاه فرهنگی بانوان استان خوزستان برگزار شد

1400/09/21 تعداد بازدید: 754
print
 اولین نشست هم اندیشی قرارگاه فرهنگی بانوان استان خوزستان برگزار شد

با حضور جمعی از بانوان فرهیخته، فعال فرهنگی و اندیشه ورز استان خوزستان، نشست هم اندیشی با رویکرد تشکیل قرارگاه های فرهنگی بانوان و طرح عملیاتی تبیین مکتب سردار سلیمانی آغازبه کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در ابتدای این نشست، خانم مراد اسکندری، کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی به بیان طرح ها و برنامه های حوزه بانوان در سطح استان پرداخت و گفت: از جمله برنامه هایی که در حوزه بانوان درنظر گرفته شده می توان به طرح راهبردی تعالی خانواده و مشاوره، تدوین سند پیشرفت استان با رویکرد نقش بانوان، توانمند سازی افراد مستعد شناخته شده در شبکه حرف آورد، حمایت از ستاد نهضت پیشرفت بانوان، حمایت از فعال سازی و توانمند سازی دختران در محیط پیرامون و فعالیت های گفتمان ساز رسانه ای حرف آورد اشاره کرد.
 
 
وی در خصوص جزئیات اجرای این برنامه ها به بیان توضیحاتی پرداخت و عنوان کرد: در راستای اجرای طرح راهبردی تعالی خانواده و مشاوره یک برنامه کلان از کشور در دست اقدام داریم تحت عنوان شکوه مادری که ابلاغ خواهد شد اما در همین خصوص در مرکز استان نیز در صدد تشکیل یک مرکز مشاوره خانواده هستیم که هم مکان وهم افرادی که به عنوان هسته اولیه مرکز مشاوره با ما همکاری خواهند داشت مشخص شده اند.
 
کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی در ادامه، تدوین سند پیشرفت استان با رویکرد نقش بانوان را بحث و بررسی قرار داد و این سند را تحت عنوان طرح ملی ایران 1440 معرفی کرد مخاطب اصلی آن نخبگان و فعالان فرهنگی در حوزه بانوان می باشند.
 
همچنین در خصوص حمایت از فعال سازی و توانمند سازی دختران در محیط پیرامون بیان داشت: این برنامه تحت عنوان طرح رفیقانه ابلاغ شده که مخاطب ما در این طرح، دختران نوجوان بوده و با محوریت عفاف و حجاب و با الگوهای جدید وکارساز اجرا خواهد شد. طرح آموزش دختران نوجوان تمدن ساز در استان کلید خورده است که ضمن عقد تفاهم نامه ای با همکاری حوزه علمیه اجرا خواهد شد.
 
 
بخش دیگری از این نشست اختصاص داشت به بیانات مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در خصوص تبیین شاخص های عملیاتی قرارگاه بانوان استان
 
حجت الاسلام نبی زاده با تأکید بر شبکه سازی بانوان فعال فرهنگی در سطح استان اظهار داشت: اگر شبکه سازی را در پیش بگیرید و منسجم شوید میتوانید در استان تصمیم سازی کنید.
 
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: ما در شورای بانوان به یک اتاق فکر ویژه با رویکرد اندیشه ورزی نیاز داریم. شما باید بتوانید تصمیم ساز فرهنگی باشید . لذا شورای بانوان باید تبدیل به حوزه تصمیم سازی متناسب با زیست بوم فرهنگی هر شهرستان باشد.
 
 
ایشان در خاتمه خاطرنشان کرد: شما در زمینه تقویت فعالیت حوزه بانوان هم به حمایت مادی نیاز دارید و هم حمایت اعتباری که در مورد اعتبار بخشی معنوی، با کمک رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی هر شهرستان می توانید در حوزه تصمیم سازی و مطالبه گری با مسئولین شهرستانی تعامل سازنده داشته باشید.
 
گفتنی است بخش پایانی این نشست به برگزاری کارگاه فرزند پروری در فضای رسانه ای اختصاص داشت.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک