EN FA

نهادهای بین‌المللی درکی از انسانیت ندارند

1402/09/27 تعداد بازدید: 98
print
نهادهای بین‌المللی درکی از انسانیت ندارند

نماز جمعه این هفته اهواز برای نخستین بار توسط مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان حجت الاسلام و المسلمین اخوان صباغ اقامه شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: از همه هیأت‌ها، مسجدی‌ها، مداح‌ها و افرادی که در این چند روز برای اقامه عزاداری ایام فاطمیه همت کرده‌اند، سپاسگزارم و امید است این عزاداری پرشورتر از سال‌های گذشته برپا شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه فرهنگ روضه خانگی باید بیشتر شود، تصریح کرد: باید از ظرفیت توسل به اهل بیت (ع) بیشتر استفاده کنیم، سرمایه دین، دنیا و آخرت ما محبت به اهل بیت (ع) است. اینکه ما با عزاداری خود به حضرت زهرا (س) ابراز محبت کنیم و اثبات محبت حضرت زهرا (س) در دل‌های ما اتفاق بیفتد، امر بسیار مهمی است.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو گفت: ۲۵ آذر ماه روز پژوهش و تحقیق است، مقام معظم رهبری از پژوهشگران و پژوهندگان، تقویت این جهاد بزرگ علمی را که در کشور نهادینه شده است، انتظار دارند.

حجت الاسلام اخوان صباغ بیان کرد: این نقطه برای ما مطلوب نیست، دشمنان و مستکبران ما را در عرصه علم عقب نگه داشتند؛ لذا باید سرعت خود را بیشتر کنیم که هم جوانان و اساتید ما در دانشگاه و هم حوزوی‌ها این دستور حضرت آقا را برای تقویت نظام اسلامی در دستور کار خود قرار می‌دهند.

وی مناسبت دیگر را ۲۷ آذر ماه روز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت شهید آیت الله دکتر مفتح اعلام و عنوان کرد: امام راحل در روز شهادت این مرد بزرگ اتفاق خیری به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه را بنا نهاد.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: حوزه و دانشگاه باید این روز را به عنوان یک روز مهم در دستور کار خود قرار دهند، وحدت حوزه و دانشگاه به معنای این نیست که بین حوزه و دانشگاه یک سری جلسه‌ها، همایش‌ها و نمایش برگزار شود بلکه در ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه حرف‌های بسیار وجود دارد که بنده انتظار دارم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای رسیدن به این وحدت نقشه‌ای را طراحی و برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام دهد.

حجت الاسلام اخوان صباغ در خصوص اینکه چرا حضرت امام این روز را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده است، گفت: دشمنان اسلام سیطره خودشان را در جهان اسلام با یک مانع مواجه دیدند که آن مانع اتحاد فرزندان مسلمان بود بنابراین یک دانشگاه و مرکز علمی با جذابیتی ایجاد کردند که قصد داشتند تربیت نسل آینده کشورهای اسلامی را به دست بیاورند؛ این تقویت نه به معنای تضعیف دین، بلکه به معنای بی اثر کردن دین و سلطه است.

وی اضافه کرد: حوزه و دانشگاه اگر بتوانند نسل آینده‌ای را تربیت کنند که اتحاد و تعهد نداشته باشد می‌توانند تسلط خود را به جوامع اسلامی تحمیل کنند به همین دلیل امام رضوان الله تعالی علیه این نکته را هدف قرار دادند که دانشگاه ما باید اسلامی شود و حوزه علمیه ما از روند پیشرفت علم که سرعت بالایی در جهان دارد نباید عقب بماند، آنچه که امروز تعریف کرده‌اند وحدت در فکر و هدف است.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: هدف این است که دانشگاه و حوزه علمیه به عنوان دو بال تربیت، انسان‌هایی که آینده این کشور به دست آنها است، باید تلاش کنند تا جامعه اسلامی پیشرفته مستقل را ایجاد کنند و دشمن این را نمی‌خواهد؛ جامعه اسلامی که هیچ تناقضی با پیشرفت ندارد بلکه دینداری و تعهد به پیشرفت‌های بشریت می‌تواند بیشتر کمک کند، همچنین استقلال که جامعه اسلامی پیشرفته حوزه و دانشگاه در رسیدن به این هدف باید همفکر و هم تراز شوند. نه دانشگاهی که استقلال، دینی و پیشرفته بودن را در دستور کار خود قرار نداده در تراز انقلابی اسلامی است و نه حوزه‌ای که از این پیشرفت عقب افتاده باشد.

حجت الاسلام اخوان صباغ ۲۶ آذر روز حمل و نقل را مناسبت دیگر هفته پیش رو اعلام و عنوان کرد: این روز را به همه افرادی که در صنعت حمل و نقل زحمت می‌کشند به خصوص آنهایی که در جاده‌ها، دریاها و در هوا این وظیفه را به عهده دارند، تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به اینکه در کشور چند اتفاق رخ داده است گفت: یکی از این اتفاق‌ها سفر رئیس جمهور به روسیه است که در این سفرهای بسیار خوب رئیس جمهور به کشورهای مختلف، بارقه‌های امید در دل مردم ایجاد می‌شود؛ دیپلماسی التماسی و ذلت به دیپلماسی عزت و فعال تبدیل شده است، ارتباط ما با جهان به چند کشور محدود نمی‌شود زیرا کشورهای جهان محدود نیستند و کشورهای استکباری و اروپایی به تنهایی جهان محسوب نمی‌شوند بلکه جهان همه کشورهایی هستند که در این جهان زندگی می‌کنند و ما باید همه آنها را به رسمیت بشناسیم.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: اقدامات خوبی که در دستگاه دیپلماسی انجام شده و رئیس جمهور پیگیر آن هستند، فعالیت دیپلماسی را تقویت می‌کند و رو به جلو پیش می‌برد. در سفر رئیس جمهور به روسیه سندهای خوبی امضا شد که اصلی‌ترین آن سند دور زدن تحریم‌های ظالمانه است؛ پس از این مذاکره‌ها اتفاق دیگری که رخ داد نقش آفرینی روسیه در جنگ مظلومانه غزه است، انتظار می‌رود همانطور که روسیه در جنگ سوریه با همفکری ایران و همکاری همه کشورهای متعهد توانستند ریشه داعش را به خشکانند امید است با مداخله روسیه و همه کشورهایی که کشورهای آزاده محسوب می‌شوند بتوانند این عمل بزرگ یعنی خشکاندن ریشه اسرائیل و صهیونیست جهانی را هم انجام دهند.

حجت الاسلام اخوان صباغ عنوان کرد: اتفاق دیگر این بود که رئیس جمهور پس از بازگشت از سفر روسیه خود بلافاصله سفرهای استانی را آغاز کردند. مجاهدت و تلاش بی‌وقفه اعضای هیئت دولت به خصوص شخص رئیس جمهور جای تقدیر دارد، البته انتظار ما از این دولت مؤمن، انقلابی و پای کار خیلی بیشتر است و امید می‌رود بتوانند با این تلاش و فعالیتی که انجام می‌شود، مشکلات مردم را روز به روز کمتر کنند.

وی با بیان اینکه در جهان نیز اتفاقی رخ داده است، تصریح کرد: این اتفاق یک رو سیاهی جدید برای آمریکا است. بعد از کشته شدن قریب به ۱۸ هزار کودک و زنان در غزه و فلسطین، مجروح شدن قریب به ۵۰ هزار نفر و آواره شدن آنها شورای امنیت سازمان ملل احساس کرد که امنیت و صلح جهانی در خطر است؛ بنابراین همه کشورهای شورای امنیت را جمع کرده، جلسه تشکیل داده و در این جلسه قطعنامه آتش بس فوری تعریف شد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: تنها کشوری که با این قطعنامه مخالفت کرد، کشور آمریکا بود؛ عده‌ای در این جهان برای خود قدرت‌هایی تعریف کردند که هیچکس نباید در مقابل این قدرت‌ها باشد، همه بشر محترم است اما چطور می‌شود زمانی که برای یک حیوان در یک کشور اروپایی مشکل ایجاد می‌شود، امنیت و صلح جهانی مورد تهدید قرار می‌گیرد اما قریب به ۲۰ هزار نفر کودک، نوجوان و زن کشته شده‌اند اما امنیت جهانی احساس خطر نکرده است؟

حجت الاسلام اخوان صباغ گفت: وای بر نهادهای بین‌المللی که درک انسانیت ندارند، انسانیت در حال پایمال شدن است، در حال نسل کشی هستند، شما احساس خطر نمی‌کنید اگر هم احساس خطر کردید، حقی برای بعضی‌ها قائل شدید که می‌توانند به این کشتار جمعی ادامه دهند و این خیلی بد است.

وی اظهار کرد: ناکارآمدی و بی‌مصرفی نهادهای بین‌المللی از پیامدهای پایمال شدن حقوق انسان است، این نهادهای خودساخته بین‌المللی که وظایفی برای خود تعریف کردند، بهتر است تعطیل شوند و از بین بروند چرا که در ایجاد امنیت و صلح جهانی هیچ اثری ندارند. همچنین حق وتو، چراغ سبزی برای اسرائیل است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: به طور مثال آمریکایی‌ها نشان دادند که جنایت را می‌پسندند، برای اسرائیل و صهیونیست خبیث این راه را باز کردند که کودک کشی کنند، مگر نوار غزه چقدر است که این همه اتفاق بیفتد و کسی از آن ناراحت نشود؟ این‌ها کار و خطای بزرگ آمریکاست که موجب روسیاهی آن شده است.

نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک