EN FA

روستای بلوطک لندی، خواستگاه قهرمانان نام آور

1400/07/15 تعداد بازدید: 324
print
روستای بلوطک لندی، خواستگاه قهرمانان نام آور

شهید بهروز محمدی‌لندی در منطقه هورالعظیم براثر اصابت گلوله به فیض شهادت نائل آمد که نیروهای کمیته جستجوی مفقودین، پیکر پاکش را پس از 38 سال تفحص و شناسایی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، همزمان با ورود تعدادی از شهدای گلگون کفن دوران 8 سال دفاع مقدس، مراسم تشییع با شکوه شهید بهروز محمدی لندی، مصادف با سالروز شهادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در شهرستان ایذه و با حضور پر شور مردم شهید پرور این شهرستان برگزار شد.

 

 

مراسم تشییع این شهید دلاور، روز پنجشنبه 15 مهرماه 1400 از مصلای نماز جمعه شهرستان ایذه بر روی دستان مردم شهید پرور این شهرستان تشییع و در قبرستان  روستای بلوطک لندی در کنار مزار مادر مرحومش به خاک سپرده شد.

 

گفتنی است؛شهیدبهروز محمدی‌لندی در تاریخ 30 اسفندماه سال 1342 در خانواده‌ای کشاورز و مذهبی در روستای بلوطک لندی شهرستان ایذه چشم به جهان گشود.

 

 
وی در روز پانزدهم بهمن‌ماه سال 1362 عازم جبهه‌های نبرد با دشمن شد و در سازمان گردان سوم از تیپ 15 امام حسن مجتبی(ع) قرار گرفت که از سوی فرماندهان به عنوان فرمانده دسته، گمارده شد.
 
پس از حضور در جبهه، شهید بهروز محمدی‌لندی در تاریخ هشتم اسفندماه سال 1362 در عملیات خیبر، شهد شیرین شهادت را نوشید و نام خود را در دفتر شهدای اسلام ثبت کرد.
 
 
شهید بهروز محمدی‌لندی در سن 20 سالگی در منطقه  هورالعظیم حد فاصل بین روستاهای الکساره و السخره براثر اصابت گلوله به فیض شهادت نائل آمد که نیروهای کمیته جستجوی مفقودین پیکر پاکش را پس از 38 سال تفحص و شناسایی کردند.
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک