EN FA

طرح قرآنی «مسطورا» در مسجد سلیمان اجرا می‌شود

1403/01/07 تعداد بازدید: 18
print
طرح قرآنی «مسطورا» در مسجد سلیمان اجرا می‌شود

کارشناس و مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان از اجرای اجرای «طرح مسطورا» (زندگی با آیه‌ها) در این شهرستان خبر داد.

 شهباز رضائی، کارشناس و مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان، در گفت‌وگو با روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی از اجرای اجرای طرح «مسطورا» در این شهرستان خبر داد و گفت: مقام معظم رهبری یکی از مهم‌ترین راهکارهای قرآنی کردن جامعه راگفتمان سازی و تبدیل کردن مفاهیم قرآنی به مسلمات فکری و رایج ترین افکار مشترک همه مردم به خصوص جوانان می‌دانند. بر همین اساس گروهی از پژوهشگران قرآنی، با استناد به بیانات امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و سایر بزرگان، قریب به ۱۵۰ فراز کاربردی مبتلا به جامعه امروز و مورد تأکید این بزرگان از قرآن کریم را به عنوان آیات منتخب برگزیدند تا در یک بازه زمانی ۳ ساله به تدریج ومتناسب با اقتضائات مختلف، در سطح جامعه گفتمان شود؛ آیاتی که اگر برای عموم مردم متدین جامعه تبیین و به زندگی روزمره آنها وارد شود می تواند زمینه ساز ایجاد یک جامعه قرآنی شود.

وی با بیان اینکه رسیدن به این آرمان (جامعه قرآنی) مستلزم همدلی، همراهی و مشارکت همه ظرفیت‌ها است، افزود: ان شاءالله ماه مبارک رمضان آغازگر این جریان مردمی خواهد بود که با حمایت تمام قد ظرفیت‌های حاکمیتی و دولتی با هدف ترویج گفتمان زندگی با آیه‌های قرآن و ادای فریضه فوری جهاد تبیین و تقویت ایمان و امید مردم، برگزار می‌شود.

رضائی بابیان اینکه، در ماه مبارک رمضان، گام اول تبیین آیات منتخب، با محوریت ۵۰ فراز از قرآن کریم برداشته می‌شود، اظهار کرد: به یاری خداوند حال و هوای کشور و شهرمان از میمنت این حرکت جهادگونه، بهاری خواهد شد وبا تقویت حلقه‌های میانی و ظرفیت‌های مردمی که سیاست اصلی این جریان سازی است این مسیر ارزشمند و پر از خیر وبرکت را با صلابت طی خواهیم کرد.

کارشناس و مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان با تأکید بر نقش پراهمیت امام جمعه، فرماندار، آموزش وپرورش، ائمه جماعات، امامان محله، مساجد قرآنی، مؤسسات و خانه‌های قرآنی، هیئات مذهبی و کانون مداحان و شاعران آئینی و سایر دستگاه‌ها، در همراهی و پیشبرد این طرح، گفت: تبلیغات گسترده این جریان مورد تاکید مقام معظم رهبری، در بسترهای مختلف از جمله تلویزیون وشبکه‌های مجازی، در حال انجام است و جوایز نفیس ملی و شهرستانی، به صورت روزانه مصوب شده که در خلال اجرای طرح به سمع و نظر مردم عزیز و علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن کریم رسانده خواهد شد.

نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک