EN FA

«هر محله یک محفل خانگی تلاوت قرآن» طرح هفتگی محلات شهرستان هویزه

1400/09/06 تعداد بازدید: 735
print
«هر محله یک محفل خانگی تلاوت قرآن» طرح هفتگی محلات شهرستان هویزه

حجت الاسلام حسن برهانی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه از اجرایی شدن طرح هفتگی هر محله یک محفل تلاوت و تفسیر قرآن کریم در محلات شهرستان هویزه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه، حجت الاسلام برهانی با اشاره به اهمیت تلاوت و تفسیر  قران کریم عنوان کرد: در اهمیت قرآن همین بس که در روز قیامت به قاریان فرموده میشود ,,اقرا و ارقی,, که نشان دهنده عظمت جایگاه تلاوت کنندگان قران کریم است.
 
وی با تاکید بر لزوم تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مد ظله العالی مبنی بر گسترش فعالیت های خانگی قرآن کریم اظهار داشت: منویات مقام معظم رهبری برای نیروهای انقلابی همواره یک دستور لازم الاجرا تلقی میشود و در تحقق آن نباید یک لحظه درنگ نمود لذا بعد از تشکیل قرارگاه مسجد که جهت هم اندیشی ائمه جماعات و محلات شهرستان بوده, تصمیم بر آن گرفتیم در موضوع گسترش فعالیت های خانگی قران کریم ورود کرده و با استفاده از این بستر در تحقق دغدغه ولی امر مسلمین شریک باشیم.
 
 
 
برهانی با اشاره به چرایی خانگی بودن جلسات گفت: امروز از مهمترین روش های تبلیغی موفق ,تبلیغ گعده ای است که بعلت دور بودن از رویکرد و ملزومات اداری از استقبال مردمی بالایی برخوردار است لذا خانگی بودن جلسات در راستای تحقق مردمی بودن این طرح است. علاوه بر آن طبق آموزه های اسلامی تلاوت خانگی قران, نورانیت و برکت را به منازل مردم به ارمغان می آورد که نباید از این امر غفلت کرد.
 
وی افزود: همچنین تشکیل یک هیئت اندیشه ورز محله ای را میتوان بعنوان فایده سوم خانگی بودن این طرح به شمار آورد زیرا که حضور هفتگی جمعی از نخبگان و معتمدین محله در این جلسات سبب میشود که برخی از مشکلات محله مورد بحث و بررسی و حل قرار گیرند لذا این طرح بستر مناسبی جهت هم فکری و هم افزایی در راستای پیگیری و حل مشکلات مختلف محله خواهد بود.
 
 
 
حجت الاسلام برهانی در شرح کیفیت اجرای این طرح توضیح داد: جلسات خانگی تلاوت و تفسیر قرآن کریم در محلات بصورت هفتگی  به میزبانی یکی خانواده های آن محله و با حضور امام محله برگزار میشوند که در ابتدا آیاتی از قرآن کریم مورد تلاوت قرار میگیرد و پس از آن به برخی نکات تفسیری با محوریت آیات تلاوت شده پرداخته میشود.همچنین در برخی جلسات بر اساس احساس نیاز و اولویت سنجی  از اساتید تجوید و کارشناسان عرصه مختلف اجتماعی,فرهنگی جهت توضیح و آموزش برخی نکات مفید و آموزنده در جلسه دعوت بعمل می آید و عملا یک کارگاه آموزشی خانگی بصورت کاملا مردمی تشکیل خواهد شد.
 
رییس اداره تبلیغات اسلامی هویزه خاطرنشان کرد: دعوت از مسولین شهرستان جهت شنیدن دغدغه های مختلف اهالی و پاسخگویی آنان بعنوان یکی از کارکردهای این طرح خواهد بود.
 
لازم به ذکر است که این طرح تا کنون در بیست نقطه از محلات شاخص شهر و روستا شروع شده است و به مرور زمان بر تعداد آنها افزوده میشود.
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک