EN FA

طرح مواسات و محرومیت زدایی در محرم، شتاب بیشتری به خود میگیرد

1399/05/28 تعداد بازدید: 397
print
طرح مواسات و محرومیت زدایی در محرم، شتاب بیشتری به خود میگیرد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان از برگزاری نشست توجیهی با هدف تبیین مصوبات اجرایی شیوه نامه مراسمات ماه محرم و صفر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، نشست تبیینی – توجیهی با حضور حجت الاسلام قندعلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان، مسئولین هیئات مذهبی، به همراه مداحان، خادمان حسینی و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان مسجدسلیمان با موضوع  چگونگی اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مراسمات محرم و صفر برگزار شد. 

 
به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان، امام جمعه این شهرستان در سخنانی با بیان این که نفس عزاداری های ماه محرم و صفر دفع بلا می کند گفت: فلسفه عزاداری حفظ روحیه ظلم ستیزی و مبارزه با باطل است و امسال با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی این محرم را مبتنی بر دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت برای کاهش خطرات ناشی از انتقال بیماری کرونا برگزار خواهیم کرد. 
 
 
حجت الاسلام امینی افزود: اگر چه برگزاری عزاداری یک اصل است اما قرار نیست در مراسم امام حسین(ع)هنجارشکنی شود یا باعث آزار مردم گردد چرا که اسلام دین خرد، عقل و علم است نه دین افراط و تفریط  پس گوش به فرمان تصمیمات ستاد مدیریت کرونا خواهیم بود.
 
در ادامه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان ضمن تقدیر از زحمات مسئولین هیئات مذهبی، مراسمات امسال را متفاوت تر از سال های گذشته عنوان کرد و گفت: خدمت در دستگاه سید الشهدا(ع) توفیق ویژه ای است که خداوند به بندگان خود عنایت می کند و وجود بیماری کرونا فرصت مناسبی است برای ایجاد تحول در نظام فکری خود و دیگران با تاسی از ناحیه مقدس سید الشهداء علیه السلام.
 
حجت الاسلام قندعلی تصریح کرد: امیدواریم با مدیریت شایسته مسئولین هیئات وبا نظم بخشی و ایجاد محتوایی فاخر، شاهد برپایی باشکوه مجالس محرم و صفر بوده و با هم افزایی و مشارکت نیروهای انتظامی و کارشناسان بهداشتی در راستای فرامین مقام معظم رهبری گام بر داریم.
 
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان خاطر نشان کرد: امسال هیئات مذهبی در برنامه مواسات و فعالیت های اجتماعی و محرومیت زدایی کارهای بزرگ و صحنه های فراموش نشدنی را را رقم زدند و امیدواریم این رویه در ایام محرم شتاب مضاعفی به خود گیرد.
 
وی در پایان افزود: تمهیدات لازم برای ثبت نام هییات در سامانه ی مرکزی بیرق اتخاذ شده است و ان شاء الله امسال محرمی متفاوت و با شور و شعور حسینی مراسمی در نهایت نظم و دقت بر پا خواهیم کرد.
 
 
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک