EN FA

نشست هم اندیشی معتمدین وجمعیت کانون های محله ای رامهرمز برگزار شد

1399/11/01 تعداد بازدید: 437
print
نشست هم اندیشی معتمدین وجمعیت کانون های محله ای رامهرمز برگزار شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز: معتمدین و ریش سفیدان محلی با استفاده از ظرفیت مساجد در محلات بهترین فرصت برای حل مشکلات مردمی هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامهرمز، در ابتدای این نشست حجت الاسلام عسکرزاده  ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، هدف از تشکیل این نشست را چنین عنوان کرد: امنیت وسلامت هر جامعه ای از نیاز  ضروری آن جامعه بشمار می رود، چرا که  امنیت فراگیر در بخش های مختلف جامعه در جهت رسیدن به توسعه پایدار است.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز، با بیان اینکه تشکیل کانونی برای مراجعات مردمی از نیاز ضروری جامعه است، افزود: برای تبیین مشکلات در سطح جامعه و زدودن آن از محلات وخانواده ها  نیازمند آگاهی بخشی به مردم در ابعاد مختلف هستیم که معتمدین، ریش سفیدان محلی  آن هم با ظرفیت مساجد در محلات بهترین فرصت برای این حرکت هستند.
 
در ادامه این نشست، حجت الاسلام حیدری مشاور مدیرکل تبلبغات در اقوام عرب، تصریح کرد: امروز نقش عشایر وبزرگان در شکل گیری انقلاب اسلامی نقشی مهم وبی بدیل است چرا که به تعبیر امام امت عشایر ذخایر انقلای هستند.
 
وی با بیان نقش کم نظیر معتمدین و بزرگان وشیوخ  محلی در رفع تعارضات و مشکلات درون طایفه ای گفت: معتمدین و رئیش سفیدان  وشیوخ سرمایه های بی بدیل جامعه هستند که باید از این ظرفیت عظیم آنان در جهت رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی استفاده کرد.
 
 
وی یادآور شد: برخی از افراد سرشناس به عنوان یک سرمایه اجتماعی معرفی می شوند که اعتماد و انسجام این افراد می تواند در جهت رفع مشکلات و توسعه فراگیر جامعه نقش اساسی داشته باشد.
 
مشاور مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان به  جایگاه عشائر غیور عرب،لر ،بهمئی وبختیاری از قبل انقلاب اشاره و تصریح کرد:جایگاه عشایر استان خوزستان که رنگین کمانی از اقوام است در شکل گیری انقلاب و همچنین بیرون راندن ایادی انگلیس و خارجی های مزدور از این سرزمین مثال زندگی وماندگار است.
 
در ادامه سهرابی رییس جمعیت صلح وسازش استان طی سخنانی خاطرنشان کرد: ماهیت شکل گیری این جمعیت  وحضورمعتمدین محلی راهگشای مشکلات اجتماعی وبرون‌رفت از معضلاتی که حاکم بر جامعه است می باشد.
 
سهرابی با اشاره به شکل گیری این جمعیت با هدف رفع معضلات اجتماعی از جامعه گفت: به حمدالله در چند شهرستان با همکاری دستگاه قضایی و  مجموعه ادارات توانستیم این جمعیت را تشکیل دهیم که شهرستان رامهرمز پیشرو بوده است.
 
ایشان  همراهی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان در شکل گیری جمعیت معتمدین را مهم خوانده وافزود: این جمعیت  با ساختار درست وتشکیل کمیته هایی در حال فعالیت  هست که همکاری وهمیاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامهرمز از بدو شکل گیری تا کنون بی بدیل بوده است.
 
درادامه حجت الاسلام زنگنه مشاور  مدیرکل در امور اقوام لر وبختیاری اظهارکرد: سازمان تبلیغات اسلامی در حرکت نوین خویش به دنبال همه ظرفیت های موجود جهت حل مسائل مردم می باشد.
 
ایشان کانون معتمدین محله ای را از ابداعات مدیرکل محترم استان خوانده و عنوان کرد: این جمعیت با ظرفیت مساجد میتواند بخش عظیمی ازمشکلات مردم را در محله خود حل وفصل نمایند و این امر به دستگاه قضایی و راهروهای دادگاه کشیده نشود.
 
زنگنه در ادامه ضمن اینکه نباید مسولان به گونه ای رفتار کنند که حقوق مردم نادیده گرفته شود گفتند: باید بدانیم که حقوق شهروندی باید از سوی مردم و مسئولان رعایت شود.و این امر با تشکیل کانون های معتمدین محله ای در مساجد تحقق پیدا خواهد کرد.
 
در پایان سبزعلی زاده دبیر جمعیت صلح وسازش شهرستان رامهرمز به نحوه فعالیت این جمعیت اشاره افزود: سفارش به اصلاح ذات البین از مهمترین نیازهای مردم است که این رسالت بر دوش مردم و بزرگان و ریش سفیدان و متنفذین است.
 
سبزعلی زاده ضمن تقدیر از اداره تبلیغات گزارشی از فعالیتهای چند ماهه در خصوص حل فصل ها و نشست های محله ای به همت اداره تبلیغات اسلامی ارائه نمودند.
 
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک