EN FA

مکتب شهید سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی و مکتب سرخ عاشورا است

1399/10/15 تعداد بازدید: 354
print
 مکتب شهید سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی و مکتب سرخ عاشورا است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز از برگزاری مراسم سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بخش ابوالفارس خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامهرمز،حجت الاسلام ابوالقاسم عسکر زاده گفت : مراسم سالگرد سردار شهید سلیمانی به همت امور بانوان فرهیخته و حوزه مقاومت بسیج خواهران در بخش ابوالفارس برگزارشد.
در این مراسم حجت الاسلام عسکرزاده ضمن تسلیت ایام فاطمیه  وسالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی وهمرزمانش ،شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی را  دارای  خصیصه های نیکویی خوانده و افزود: رمز بارز سردار شهید سلیمانی خصیصه های  رفتاری آن سردار والامقام بوده، که او از زمره انسان های نادر و تراز انقلاب و به عنوان الگویی فراملی قرار گرفته و اکنون یک سال از شهادت و پرواز ملکوتیان سردار و همرزمانش می‌گذرد. 
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز با بیان اینکه شهید سلیمانی  ۴۰سال در میدان آتش و خون همواره حضور داشته افزود: مقتدای بصیر ما مقام معظم رهبری  شخصیت این سردار والامقام را  به عنوان یک  مکتب به ما معرفی و فرمودند مکتب سردار سلیمانی باید تبیین شود، چرا که  مکتب شهید سلیمانی در امتدادمکتب امام خمینی رحمة الله علیه  و مکتب سرخ عاشورا است.
 
وی در ادامه  به ابعاد و شاخص هایی شخصیت سردار پرداخته وتصریح کرد:اخلاص  در عمل  که همه چیز را برای خدا انجام دادن از مولفه های باز این شهید والاا مقام بوده، چرا که امام بزرگوار  در جایگاه سنگ تفکر این بینش فرمودند که عالم در محضر خداست اگر در سلوک و رفتار خدا را ببینبد رمز موفقیت زندگی خواهد شد سردار دید و عمل کرد.
 
حجت الاسلام عسکرزاده  با عنوان اینکه مولفه دیگر مکتب شهید سلیمانی بصیرت بوده خاطرنشان کرد:  امام سجاد در مقام عمویش حضرت عباس(ع) می فرماید  رحمی الله عمی العباس حقیقت نفوس حضرت عباس که بصیرت داشته در آن شرایط مسیر خود را همراهی با ولایت خویش قرار داده،لذا چشم در سر نداشتن بهتر از این که انسان چشم دل نداشته باشد ،چرا که  کسی که بصیرت ندارد دشمن شناس نیست،  سره از ناسره تشخیص نمی دهد ،ولی کسی که بصیرت دارد مسیر را درست می شناسد بصیرت این است که  در منویات رهبری را بزنگاه های مختلف خوب ببینیم وبه به آن توصیه معظم له جامعه عمل بپوشیم می‌کنند.
عسکرزاده شاخصه دیگر سردار را ولایت پذیری عنوان نموده و تصریح کرد: در مقابل ولایت پذیری ولایت شعاری است که امام صادق علیه السلام  بین ولایت شعار و ولایت مدار را این چنین با نحوه سلوک هارون ملکی  بیان می فرمایند که در میدان محاسبه  باید خطر پذیر باشند،  وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی مشحون از روح ولایت پذیری است ودر عمل تا سرحد شهادت به این امر جامعه پوشاند.
 
 حجت الاسلام عسکرزاده، حامی محرومین بودن در اوج خود ساختگی را ویژه گی دیگر شهید سلیمانی عنوان و خاطر نشان کرد:سردار شهید سلیمانی با اون تراز شخصیتی وقتی به دختر شهید می رسه یا به خانواده فقیری مواجه می شه و یا در سیل خوزستان به کمک سیل زدگان می رسه مثل یک پدر مهربان با روح رافت  ومهربانی مثل یک پدر برخورد می کند.
 
عسکرزاده وصیت نامه حاج قاسم را برای دانش‌آموزان درس آموز خوانده وافزود: از این شخصیت ،مکتبی بنام مکتب حاج قاسم تولید شده چرا که  از شخصیت انقلابی آن سردار مقاومت چهره انقلابی ساخته که هم انقلابی می‌اندیشند، هم انقلابی عمل می‌کند و برای عمل به وظیفه هیچ‌چیزی را مانع نمی بیند و تنهابه قدرت لایزال الهی متکی که همیشه موانع از پیش پا بر می‌دارد.
 
وی طرفدار منطق  ما میتوانیم بوده و جمله ما می توانیم در مقابل همه قدرت های  تا بن بیخ دندان مسلح باشیم  بایستد و این منطق شهید سلیمانی است تمام این ویژگی ها از او چهره ای انقلابی و جدی ساخت و اثرگذار که خداوند برای بهترین خلقش مدد الهی است.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک