EN FA

مهم‌ترین بُعد شخصیتی حضرت زهرا(س) عمل به مسئولیت‌های اجتماعی بود

1399/10/10 تعداد بازدید: 312
print
مهم‌ترین بُعد شخصیتی حضرت زهرا(س) عمل به مسئولیت‌های اجتماعی بود

با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در این شهرستان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز، در این نشست، حجت الاسلام عسکرزاده ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت صدیقه طاهره (س)و گرامیداشت سالگرد سردار شهید سلیمانی به بیان فضائل اخلاقی حضرت(س) زهرا پرداخته و عنوان کرد: بعد از رحلت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا (س) در این برهه از زمان بنا به وظیفه اجتماعی که بر دوش خود احساس می‌کرد اقدام به دعوت مردم به یاری حق و دفاع از ولایت امیرالمومنین (ع) نمود.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز اظهار داشت: حضرت زهرا (س) به خاطر مسئولیت اجتماعی که داشتند در مسجد حاضر شدند و خطبه خواندند و همچنین از دعوت چهره به چهره هم غافل نشدند و چهل شبانه روز در خانه مهاجرین و انصار رفتند و از آنها برای یاری اسلام طلب یاری کردند.
 
وی در ادامه تصریح کرد:  یکی از دلایلی که امیرالمومنین (ع) بعد از رحلت رسول اکرم (ص) غریب و خانه نشین شدند این بود که مردم به وظیفه اجتماعی خود به درستی عمل نکردند. اگر همه افراد جامعه مانند دخت نبی مکرم اسلام (ص) به مسئولیت اجتماعی خود عمل می‌کردند، شاید تاریخ اسلام در آن زمان به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.
 
 
حجت الاسلام عسکرزاده با بیان اینکه آسیب های اجتماعی امروز، جوانان وجامعه را دچار مشکلات فراوان کرده است افزود:  حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی کامل برای یک فرد مسلمان است. آن حضرت تنها از نظر مباحث فردی الگو نبودند، بلکه مهم‌ترین بعد شخصیت این بانوی بزرگوار عمل به مسئولیت‌های اجتماعی بود.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز به بحران هویت در برخی جوانان اشاره کرد و گفت: هر چه جامعه از فضائل وشخصیت اهل بیت علیهم السلام فاصله می گیرد، دچار  حوادث وآسیب های جدیدی می شود که  خانواده و جامعه را دچار سردرگمی میکند.
 
در پایان معاون فرماندار به نقش موثر جوانان در جامعه اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی توجه به جوانان وساماندهی امور آنان از  مهم ترین دغدغه هاست ونباید به این امر به شکل مقطعی نگاه کنیم.
 
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک