EN FA

خلأ وجود مراکز فرهنگی در بستان تاسف بار است

1399/04/21 تعداد بازدید: 421
print
خلأ وجود مراکز فرهنگی در بستان تاسف بار است

حجت‌الاسلام سواری یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر بستان را نبود یک مرکز فرهنگی دانست و گفت: این شهر با جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر حتی یک حوزه علمیه ندارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام احمد سواری در گفت‌وگو با خبرنگار  شبستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که شهر بستان با آن سابقه درخشان در طول تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی دارد نبود یک مرکز فرهنگی است که مشکلات مختلفی را به بار می‌آورد.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشت‌آزادگان افزود: بستان با فاصله 30 کیلومتری از شهرستان دشت‌آزادگان متاسفانه از برگزاری یک نماز جمعه محروم است و با جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر حتی یک حوزه علمیه و فرهنگسرا نداشته و مهم‌ترین مشکل آن نبود امام جمعه در این شهر است.
 
وی با بیان اینکه نماینده ولی فقیه در خوزستان از عدم برگزاری نماز جمعه در این شهر ابراز ناراحتی کرده اند گفت: عدم وجود مرجع ذی صلاحی که بتواند ملجأ مشکلات باشد موجبات ناراحتی مردم این شهر را فراهم آورده که بدین منظور نماینده ولی فقیه در استان وعده پیگیری جدی نسبت به حل این موضوع را داده اند.
 
حجت‌الاسلام سواری با اشاره به اینکه اگر به درستی فعالیت‌های فرهنگی را انجام دهیم بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهند شد تصریح کرد: امروزه در بستان تنها 20 درصد از بازارچه مرزی در اختیار شهروندان این منطقه قرار دارد و سهم حداکثری آن در اختیار افراد غیر بومی است، در صورتی که اگر یک مرکز فرهنگی در این شهر راه‌اندازی شود می‌توان در زمینه اشتغال و تولید گام‌های موفقی برای جوانان این منطقه برداشت.
 
وی افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات ساکنان شهرهای مرزی مهاجرت آنها به شهرهای بزرگتر است و دلیل آن نبود اداراتی همچون فرهنگ و ارشاد، تبلیغات اسلامی، ثبت احوال و ... است که تردد را برای ساکنان دشوار کرده و این در حالی است که این ادارات در چند سال گذشته فعال و ساختمان آنها اکنون بلااستفاده است.
 
رئیس تبلیغات اسلامی دشت‌آزادگان درباره نبود محلی مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی بانوان ابراز کرد: در شهر بستان حتی یک حسینیه ویژه بانوان به منظور تمرکز فعالیت‌ها وجود ندارد و همین موضوع سبب نبود فعالیت‌ در حوزه بانوان است و مشکلات مختلفی را پدید می‌آورد.
 
وی ضمن ابراز گلایه مندی از نبود امام جماعت در روستاهای بستان خاطر نشان کرد: در صورتی که امام جمعه در این شهر مستقر شود اقدامات موثری در جهت نظارت و پیگیری بیشتر و دقیق‌تر نسبت به رفع مشکلات انجام خواهد شد.
 
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک