EN FA

اگر قرآن نبود، درهای معرفت بر ما بسته بود

1399/08/02 تعداد بازدید: 462
print
 اگر قرآن نبود، درهای معرفت بر ما بسته بود

با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی باغملک، نشست هم افزایی با موسسات و خانه های قرآنی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باغملک، حجت الاسلام شیخ نیا دراین نشست که با حضور کارشناس مسئول دارالقران استان برگزار شد، عنوان کرد: در شهرستان باغملک در موضوع قرآن کریم با وجود استاد حسینعلی قیصری بحمدالله اقدامات بسیار خوبی در حوزه برگزاری دوره های آموزشی با هدف استادپروری تا سطح پنج انجام گرفت که شاید فقط در برخی شهرهای بزرگ این دوره ها برگزار شود.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی باغملک، در ادامه با اشاره به تأثیر مثبت فعالیتهای قرآنی در جامعه افزود: بحمدلله مؤسسات و خانه های قرآن شهرستان از ابتدای ویروس کرونا و با اهتمام به منویات مقام معظم رهبری در کنار دیگر فعالیت های قرآنی، روح‌ همدلی را در قالب کمک های مؤمنانه با تهیه بسته غذایی، معیشتی ولوازم التحریر و همچنین تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و توزیع بین افراد و خانواده های کم بضاعت و بی بضاعتِ بعضا تحت پوشش نهاد های حمایتی، به منصه ظهور رساندند.
 
در ادامه حجت الاسلام شهریاری کارشناس مسئول دارالقرآن استان با بیان آیه ای از کلام الله ، به بیان ارزش های قرآنی در جامعه دینی پرداخت و گفت: خداوند توفیق خادم بودن در محضر قرآن را به شما عطاء کرده، لذا به علت محجوریت امور قرآنی در حال حاضر، حضور شما در این عرصه امری بسیار مهم و با عظمت است.
 
 
وی با بیان اینکه بهترین راه سعادت جامعه در گرو تمسک به ثقل اکبر قرآن کریم است، عنوان کرد: قرآن حکیم، طریق هدایت و روشنگر راه انسان هاست و علیرغم وجود موانع و نوع نگرش دستگاه های اجرایی به قرآن کریم، کمبود امکانات نباید موجب دلسردی در ترویج  بهترین هدیه الهی در جوامع اسلامی شود.
 
در پایان، مسئولین مؤسسات و خانه های قرآن مباحثی از قبیل کمبود یک مکان مناسب برای دارالقرآن در شهرستان و تسهیل در روند ثبت موسسات، توجه به دوره های آموزشی تربیت معلم قرآنی، تجهیز مؤسسات و خانه های قرآنی، بیمه مدیران و مربیان مؤسسات و حمایت برنامه ای را از مهم ترین انتظارات و درخواست های خود عنوان کردند.
 
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک