EN FA

کارگاه آموزشی مدیریت محلات با محوریت مساجد در امیدیه برگزار شد

1399/10/27 تعداد بازدید: 383
print
کارگاه آموزشی مدیریت محلات با محوریت مساجد در امیدیه برگزار شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی امیدیه در گفتگویی از برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت محلات با محوریت مساجد ویژه ائمه جماعات خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی امیدیه، حجت الاسلام موسی شریفی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه(س) به بیان توضیحاتی در خصوص برگزاری این کارگاه پرداخت و اظهار داشت: مساجد یکی از مؤثرترین کانون‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی در جوامع اسلامی هستند و ائمه جماعات و امامان محله می‌توانند با اولویت قرار دادن تمام فعالیت‌ها و برنامه ریزی ها در مساجد، مسجد محوری را در جامعه ترویج دهند.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی امیدیه تصریح کرد: به برکت همین مساجد و حضور پرشور نوجوانان، جوانان و همه اقشار ملت ایران و با هدایت‌ بی بدیل معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، جمهوری اسلامی شکل گرفت و نقش محوری این مساجد در تاریخ انقلاب اسلامی هم بسیار نقش ارزنده و تأثیرگذاری است.
 
حجت الاسلام صادقی آرمان، از اساتید برگزاری دوره مذکور در سخنانی با اشاره به هجمه‌های بسیار گسترده در طول تاریخ و به ویژه در این عصر توسط دشمنان اسلام و امت اسلامی، تصریح کرد: مساجد مهم‌ترین و اثربخش ترین پایگاه، ارزش‌های اسلامی و دینی است و مهم‌ترین کانون دشمنی دشمنان اسلام و امت اسلامی است، زیرا این پایگاه مهم وحدت آفرین و ارزشمند، توانسته است مؤثرترین سنگر جهان اسلام قرار گیرد و علت این همه کینه توزی ها و دشمنی‌ها، اهمیت کانونی آن است.
 
 
این استاد حوزه در ادامه سخنان خود به کارکردهای مؤثر و متنوع این پایگاه دینی، فرهنگی و اجتماعی اشاره و تاکید کرد: تمام فعالیت‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی ائمه جماعات محلات باید با محوریت مسجد صورت گیرد و در کنار تمامی ویژگی‌های ممتاز و شاخص این فعالیت‌ها باید حوزه تعلیم و تربیت هم از این پایگاه ارزشمند مورد توجه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام صادقی آرمان در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های مساجد در طراز اسلام و انقلاب اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: نقش تمدن ساز مساجد در تمامی دوران ظهور و بروز اسلام و انقلاب اسلامی بر هیچکس پوشیده نیست و این مکان مقدس نباید فقط برای نماز جماعت برنامه ریزی شود بلکه مساجد باید کانون و قرارگاه تمدنی انقلاب اسلامی باشد و این نقش باید با محوریت امام محله شکل گیرد و این قرارگاه دینی باید مرکز نشر و ترویج معارف اسلام و مدیریت اسلامی و محل رسیدگی به مشکلات امت اسلامی باشد.
 
این مسئول فرهنگی در پایان سخنان خود امام محوری را اولویت فعالیت‌های مساجد ذکر کرد و آن را مهم‌ترین شاخص مساجد تمدنی دانست و بیان داشت: نقش ممتاز امام محله و مساجد در هدایت فعالیت‌ها و مدیریت برنامه‌ها در این مکان مقدس در تمامی تاریخ اسلام مشهود است و هرچقدر ائمه جماعات محلات و مساجد نقش پر رنگ تری در رفع مشکلات مردم و هدایت فعالیت‌های فرهنگی و دینی داشته باشند، اثرات مطلوب‌تری در جامعه و محله خواهیم داشت و بسیاری از معضلات و مشکلات در حوزه آسیب‌های اجتماعی و حل بحران‌ها رفع و کاهش خواهد داشت.
 
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک