EN FA

کارگاه آموزشی روش های جذب نوجوانان و جوانان در امیدیه برگزار شد

1399/11/11 تعداد بازدید: 405
print
کارگاه آموزشی روش های جذب نوجوانان و جوانان در امیدیه برگزار شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی امیدیه از برگزاری کارگاه آموزشی روش های جذب نوجوانان و جوانان ویژه بانوان فرهیخته این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان امیدیه، در ابتدای برگزاری این کارگاه آموزشی، حجت الاسلام موسی شریفی  به بیان توضیحاتی در این خصوص پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر دغدغه خانواده‌ها و مسئولین امر، تربیت مناسب نسل جوان و کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی امیدیه، مشارکت بانوان فرهیخته و فعال در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی را گامی مهم در نهادینه کردن شیوه‌های مناسب تربیتی برای نسل جوان دانست و گفت: باید تلاش‌های خود را در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی دوچندان کرده و از ظرفیت‌های مختلف برای جذب بهتر و بیشتر نوجوانان و جوانان بهره‌گیری کنیم.
 
حجت الاسلام نهیرات، از اساتید برگزاری دوره مذکور در سخنانی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای حفظ بنیان خانواده و توانمندسازی بانوان، تصریح کرد: با اینکه اقدامات تربیتی انجام شده در راستای جذب نوجوانان و جوانان در مراکز فرهنگی و علمی زیاد است، ولی به دلیل تخصصی نبودن آنها، اجرای شیوه‌های تربیتی پاسخگو نیست.
 
 
این استاد حوزه علمیه، در ادامه سخنان خود پیرامون راهکارهای جذب نوجوانان و جوانان، بیان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با رده‌های سنی افرادی که در مسجد حضور دارند کمک بزرگی برای جذب و حضور مداوم نوجوانان و جوانان می باشد.
 
ایشان در ادامه یکی دیگر از مهم ترین راهکارهای جذب را نیازسنجی نوجوانان و جوانان هر محله و منطقه دانست و بیان کرد: اگر در یک منطقه نیازهای جوانان ارزیابی شود و متولیان امور مساجد به نیازهای جوانان رسیدگی و این نیازها را رفع نمایند، نگرش نسل جوان به کارکردهای مسجد تغییر می‌کند و بسیاری از جوانان جذب می‌شوند.
 
این مسئول فرهنگی در پایان سخنان خود امام محوری را اولویت فعالیت‌های مساجد ذکر کرد و آن را مهم‌ترین شاخص مساجد تمدنی دانست و بیان داشت: نقش ممتاز امام محله و مساجد در هدایت فعالیت‌ها و مدیریت برنامه‌ها در این مکان مقدس در تمامی تاریخ اسلام مشهود است و هرچقدر ائمه جماعات محلات و مساجد نقش پر رنگ تری در رفع مشکلات مردم و هدایت فعالیت‌های فرهنگی و دینی داشته باشند، اثرات مطلوب‌تری در جامعه و محله خواهیم داشت و بسیاری از معضلات و مشکلات در حوزه آسیب‌های اجتماعی و حل بحران‌ها رفع و کاهش خواهد یافت.
 
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک