EN FA

مساجد آبادان آماده برگزاری آیین‌های مذهبی ماه رمضان هستند

1402/12/24 تعداد بازدید: 41
print
مساجد آبادان آماده برگزاری آیین‌های مذهبی ماه رمضان هستند

رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان گفت: به منظور برگزاری آیین‌های مذهبی در ماه رمضان ۱۴۰۳، تعداد ۲۰۰ مسجد در این شهرستان غبارروبی و آماده شدند.

 به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام عادل رویوران  در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: ۲۰۰ مسجد در شهرستان آبادان به منظور برگزاری آئین‌های مذهبی در ماه رمضان ۱۴۰۳ غبارروبی و آماده شدند؛ همچنین ۵۰ مسجد تاکنون برای برگزاری آئین جز خوانی قرآن کریم در شهر و روستاهای آبادان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی از برگزاری ۲ طرح مذهبی در ماه رمضان در آبادان خبر داد و افزود: یکی طرح «نور باران» که شامل جایگزینی قرآن‌های فرسوده و صحافی آنها در ادارات تبلیغات اسلامی این شهرستان است؛ لذا از متولیان مساجد و مردم آبادان درخواست می‌شود قرآن‌های فرسوده خود را به سازمان تبلیغات تحویل دهند تا با آداب شرعی با قرآن‌های نو جایگزین شوند.

حجت الاسلام رویوران ادامه داد: طرح دوم «مستورا» نام دارد که یک طرح ملی به شمار می‌رود و از اول ماه رمضان در آبادان برگزار خواهد شد. در این طرح زندگی با آیه‌ها آموزش داده می‌شود و در غالب آن روزانه یک آیه انتخاب و پس از جزءخوانی از سوی مفسران قرآن تفسیر خواهد شد. در این طرح مسابقه‌ای نیز برگزار و روزانه بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان جایزه در سراسر کشور اهدا خواهد شد.

وی با اعلام اینکه جزءخوانی قرآن کریم از نخستین روز رمضان در مصلی ثامن الائمه آبادان از ساعت ۱۵:۴۵ انجام می‌شود، گفت: همچنین همایش طلایه داران تبلیغ با حضور ۲۰۰ نفر از مبلغان و خطبای آقا و خانم برگزار و مباحث تبلیغی ماه رمضان و عید نوروز در این همایش مطرح شد.

نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک