EN FA

راهنمای استفاده از سامانه شبکه تبلیغ (شمع)

1399/12/04 تعداد بازدید: 224
print

()

 

ما کیستیم؟

مقام معظم رهبری:

مبلّغان، که در رأس آنها پیامبران الهی و اولیا و صلحا بودند؛ مثل شمعی که پروانه‌ها را به حرکت وا میدارند:
 
چون شمع تازیانه پروانه‌ایم ما

 عشّاق را به تیغ زبان گرم می‌کنیم‌


مبلّغ، با زبان خود، با دل خود، با جان خود، با روح خود، با همّت خود و با روشن‌بینی خود حرکت می‌کند.
انقلاب هم همین‌طور پیروز شد. آن روزها هم مبلّغان دینی هرجا رفتند، چراغی از آن خورشید فروزانی که مرکز همه این شعاعها بود - یعنی امام بزرگوار ما؛ و او خود شعله‌ای از خورشید فروزان اباعبداللَّه‌الحسین علیه‌الصّلاةوالسّلام بود - روشن کردند و همه جا نورباران شد. دلها که روشن شد، جانها که آگاه شد، جسمها و زبانها به حرکت میافتد و اراده‌ها کار میکند.
امروز هم همین‌طور است، فردا هم همین‌گونه است؛ منتها در هر زمانی، هنر مبّلغ دین این است که مخاطب را با آنچه که نیاز اوست، آشنا کند. بنابراین، نیاز زمانه را باید شناخت.

)بیانات در دیدار جمعی از روحانیون، 23/01/1378(

 

 

شمع از جان مایه می‌گذارد و پروانه می‌پرورد.

هـمیــن رســـم، می‌شــود چشــم‌انداز «شــمع»:


شبکـــۀ مبلغــان و عملیات‌هــای تبلیغــی.

 

این شـبکــه می‌خواهـــد تبلیـــغ را بـا چـاشــنی موضـوع‌شناسـی و زمـان‌شناسـی اثرگذارتــر کنــد.

تولیـدِ محتواهــــا و ارائــــۀ آمــوزش‌هــای مـرتبط بــا فضـــای تبلیـــغ بر اساس شرایط خاص هر برهۀ زمانی، کار ویژۀ «شمع» است.


>>
شمع<< در آستانۀ محرم 1442 یا علی گفته و به میدان پا گذاشته است.


نمــک هــر منبــری ذکر حسیـــــن(علــیه الســــلام) اســـت و >شـــمع<<یـادآور >>شمعی است که جان‌ها همه پروانۀ اوست<<.

 

 

اهداف شمع

دوست داریم با هم باشیم، و از همدیگر خبر بگیریم، و به یکدیگر کمک کنیم

 

شبکه‌سازی

می‌خواهیم سخن غنی بگوییم، و حرف‌های ارزنده بزنیم، و یک‌صداتر منبر برویم

 

محتوا

برآنیم که در جامعه جاری شویم، و دین را در عمل تبلیغ کنیم، و طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ شویم

 

عملیات تبلیغی

این سامانه توسط «اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی»، با هدف بهینه‌سازی شبکه تبلیغی و ارائه خدمات به مبلغان طراحی شده است.

 تلاش ما این است بتوانیم اطلاعات تبلیغی مبلغان و مناطق تبلیغی را یکپارچه‌سازی کنیم و برای مبلغان گرامی حمایت‌ها و خدماتی را درنظر گرفته‌ایم که در فازهای بعدی این سامانه تکمیل خواهد شد. در فاز اول این سامانه خدماتی را برای مبلغان در نظر گرفته‌ایم که عبارتند از:

-دسترسی به اطلس تبلیغی (مناطق و نقاط تبلیغی کــشور)؛

-حذف جرائم انتظامی خودرو در محدودیت‌های کرونایی؛

-دانلود رایگان محتواهای تبلیغی؛

-صدور آنلاین گواهی تبلیغی؛

-و... .

درست است که سامانه‌های دیگری برای مبلغان وجود دارد؛ اما سامانه شمع تفاوت‌های زیادی با آن‌ها دارد. به‌عنوان نمونه در هیچ‌یک از سامانه‌های دیگر مبلّغ به اطلاعات تبلیغی مناطق تبلیغی کشور دسترسی ندارد. ما در سامانهٔ شمع این دسترسی را برای همه مبلغان باز گذاشته‌ایم. یکی دیگر از تفاوت‌های این سامانه با سامانه‌های دیگر تبلیغی این است که هر طلبه‌ای که گواهی تبلیغی بخواهد ما به‌صورت آنلاین برایش گواهی صادر می‌کنیم؛ حتی اگر در هیچ‌یک از نهادها و سازمان‌های تبلیغی پرونده نداشته باشد. گفتنی است این‌ها فقط بخشی از مزایای استفاده از این سامانه است. در فازهای بعدی این سامانه خدمات بیشتری برای مبلغان در نظر گرفته‌ایم که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 اطلس تبلیغی همان اطلاعات مناطق تبلیغی کشور است. در اطلس تبلیغی می‌توانید مناطق تبلیغی هر استان را به‌صورت جداگانه و جزیی ببینید و اطلاعاتی مانند آسیب‌های اجتماعی مناطق تبلیغی، نام مبلغی که در آن‌جا تبلیغ رفته است، موضوعاتی که در آن نقطهٔ تبلیغی مطرح شده است و ده‌ها اطلاعات تبلیغی دیگر را ببینید. این قابلیت با ثبت‌نام شما به‌آسانی در دست‌رَس‌‌تان قرار می‌گیرد.

 اطلاعات اطلس تبلیغی از طریق شما مبلغان گرامی در سامانه ثبت می‌شود. در واقع هر مبلغ با ثبت گزارش تبلیغی خود به زنده بودن و به‌روز بودن این اطلس کمک می‌کند. هر مبلغی که در این سامانه ثبت‌نام کند و گزارش تبلیغی خود را ثبت کند به این چرخه کمک می‌کند. بله، این گزارش‌ها توسط کارشناسان اعزام هر استان بررسی می‌شود و پس از تایید روی نقشهٔ اطلس بارگذاری می‌شود و مبلغان دیگر می‌توانند از آن استفاده کند.

 

 

نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک