EN FA

سوالات متداول سامانه شبکه تبلیغ (شمع)

1400/05/04 تعداد بازدید: 292
print

 سوالات متداول سامانه شبکه تبلیغ (شمع)

1. این سامانه برای کجاست؟
این سامانه توسط «اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی»، با هدف بهینه‌سازی شبکهٔ تبلیغی و ارائهٔ خدمات به مبلغان طراحی شده است.
 
2. چرا باید در این سامانه ثبت‌نام کنم؟
تلاش ما این است بتوانیم اطلاعات تبلیغی مبلغان و مناطق تبلیغی را یکپارچه‌سازی کنیم و برای مبلغان گرامی حمایت‌ها و خدماتی را درنظر گرفته‌ایم که در فازهای بعدی این سامانه تکمیل خواهد شد. در فاز اول این سامانه خدماتی را برای مبلغان در نظر گرفته‌ایم که عبارتند از:
-دسترسی به اطلس تبلیغی (مناطق و نقاط تبلیغی کــشور)؛
-حذف جرائم انتظامی خودرو در محدودیت‌های کرونایی؛
-دانلود رایگان محتواهای تبلیغی؛
-صدور آنلاین گواهی تبلیغی؛
-و... .
 
3. آیا با وجود سامانه‌های دیگری که برای مبلغان وجود دارد ضرورتی دارد در این سامانه ثبت‌نام کنم؟
درست است که سامانه‌های دیگری برای مبلغان وجود دارد؛ اما سامانهٔ شمع تفاوت‌های زیادی با آن‌ها دارد. به‌عنوان نمونه در هیچ‌یک از سامانه‌های دیگر مبلّغ به اطلاعات تبلیغی مناطق تبلیغی کشور دسترسی ندارد. ما در سامانهٔ شمع این دسترسی را برای همهٔ مبلغان باز گذاشته‌ایم. یکی دیگر از تفاوت‌های این سامانه با سامانه‌های دیگر تبلیغی این است که هر طلبه‌ای که گواهی تبلیغی بخواهد ما به‌صورت آنلاین برایش گواهی صادر می‌کنیم؛ حتی اگر در هیچ‌یک از نهادها و سازمان‌های تبلیغی پرونده نداشته باشد. گفتنی است این‌ها فقط بخشی از مزایای استفاده از این سامانه است. در فازهای بعدی این سامانه خدمات بیشتری برای مبلغان در نظر گرفته‌ایم که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.
 
4. اطلس تبلیغی چیست؟
اطلس تبلیغی همان اطلاعات مناطق تبلیغی کشور است. در اطلس تبلیغی می‌توانید مناطق تبلیغی هر استان را به‌صورت جداگانه و جزیی ببینید و اطلاعاتی مانند آسیب‌های اجتماعی مناطق تبلیغی، نام مبلغی که در آن‌جا تبلیغ رفته است، موضوعاتی که در آن نقطهٔ تبلیغی مطرح شده است و ده‌ها اطلاعات تبلیغی دیگر را ببینید. این قابلیت با ثبت‌نام شما به‌آسانی در دست‌رَس‌‌تان قرار می‌گیرد.
 
5. آیا اطلاعات اطلس تبلیغی واقعی است؟
اطلاعات اطلس تبلیغی از طریق شما مبلغان گرامی در سامانه ثبت می‌شود. در واقع هر مبلغ با ثبت گزارش تبلیغی خود به زنده بودن و به‌روز بودن این اطلس کمک می‌کند. هر مبلغی که در این سامانه ثبت‌نام کند و گزارش تبلیغی خود را ثبت کند به این چرخه کمک می‌کند. بله، این گزارش‌ها توسط کارشناسان اعزام هر استان بررسی می‌شود و پس از تایید روی نقشهٔ اطلس بارگذاری می‌شود و مبلغان دیگر می‌توانند از آن استفاده کند.
 
6. من در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه پرونده‌ای ندارم آیا نمی‌توانم در این سامانه ثبت‌نام کنم؟
درست است که در مرکز خدمات پرونده ندارید؛ اما می‌توانید با ارسال کد ملی و شمارهٔ همراهتان به پشتیبانی سامانه «شمع» تا مشکل را برطرف کنیم.
 
7. هنگام ثبت‌نام پیام اخطاری می‌آید که در آن نوشته است: «کدملی شما با شمارهٔ همراهتان همخوانی ندارد» برای حل مشکل چه کاری باید بکنم؟
سامانهٔ شمع برای تایید هویت مبلغان با سایت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه یک‌پارچه شده است. این مشکل برای این به‌وجود آمده است که شمارهٔ همراهتان با شمارهٔ ثبت‌شده در مرکز خدمات تفاوت می‌کند. برای رفع مشکل کافی است کد ملی و شمارهٔ همراهی که در مرکز خدمات ثبت کرده‌اید وارد کنید. اگر شمارهٔ همراهتان تغییر کرده است کد ملی و شمارهٔ همراه‌تان را به پشتیبانی سامانه ارسال کنید. کارشناسان سامانه خیلی زود با شما تماس می‌گیرند.
 
8. چرا هنگام ورود، کدملی و رمز عبور را می‌زنم وارد نمی‌شود؟
ابتدا از درستی کدملی و رمز عبورتان مطمئن شوید و سپس بررسی کنید که صفحه‌کلیدتان انگلیسی باشد.
 
9. آیا شما در این سامانه برای مبلغان مجوز تردد خودرو می‌دهید؟
مبلّغانی که در محدودیت‌های کرونایی محرم1400 با خودروی شخصی‌ خود به تبلیغ رفته‌اند و جریمه شده‌اند، می‌توانند درخواست حذف جرائم خودروی خود را در این سامانه ثبت کنند. این درخواست بعد از تایید فعالیت تبلیغی شما توسط کارشناسان استان، به پلیس راهور ارسال می‌شود و از خلافی خودروی شما حذف می‌شود. گفتنی است فقط جریمه‌هایی که از تاریخ 14مرداد1400 تا 5شهریور1400 ثبت شده است مشمول این طرح می‌شوند.
 
10. چگونه گواهی تبلیغی صادر می‌شود؟
برای صدور گواهی تبلیغی باید در سامانه ثبت‌نام کنید و منتظر تایید اطلاعاتتان توسط کارشناسان باشید. بعد از تایید می‌توانید در قسمت درخواست صدور گواهی نسبت به صدور گواهی اقدام کنید.
 
11. هنگام پر کردن اطلاعات منطقهٔ تبلیغی درصد مذهب پیغام خطا می‌دهد و نمی‌شود آن را در حالت 100درصد گذاشت؟
برای رفع مشکل باید دقت کنید که مجموع درصدهایی که می‌زنید از 100درصد بیشتر نشود. به‌عنوان مثال اگر درصد شیعه را 80درصد می‌گذارید نمی‌توانید تسنن را 50درصد بزنید. بلکه باید درصد تسنن را 20درصد قرار دهید.
 
12. آیا با ثبت‌نام در سامانه می‌توانیم از مسیرهایی که توسط پلیس راهور مسدود شده است عبور کنیم؟
خیر، همان‌ طور که گفتیم با ثبت پلاک خودروی خود در سامانه می‌توانید درخواست حذف جریمه‌های خلافی خود را بدهید.
 
13. تاریخ چه جریمه‌هایی مشمول طرح حذف جریمه می‌شود؟
فقط جریمه‌هایی که از تاریخ 14مرداد1400 تا 5شهریور1400 ثبت شده است مشمول این طرح می‌شوند.
 
14. آیا لازم است پلاک خودرویی که با آن به سفر تبلیغی رفته‌ام به نام خودم باشد؟
خیر. این امتیاز برای مبلغانی است که با ماشین شخصی به سفر تبلیغی رفته‌اند و جریمه شده‌اند. نیازی نیست پلاک آن خودرو به نام خودش باشد.
 
توجه کنید
کارشناسان اعزام برای ورود به سامانه نام کاربری و رمزعبور سامانهٔ اطلس تبلیغی سجام را وارد کنند.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک