EN FA

هیئات مذهبی، کانون دفاع از اسلام و انقلاب در کشور هستند

1401/02/28 تعداد بازدید: 235
print
هیئات مذهبی، کانون دفاع از اسلام و انقلاب در کشور هستند

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، به مناسبت ششمین دوره انتخابات سراسری شورای هیئات مذهبی، گزارشی از فرایند برگزاری این انتخابات در یک ماه گذشته ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت الاسلام فرد آقایی در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل به بیان توضیحاتی در خصوص انتخابات شورای هیئات مذهبی پرداخت و اظهار داشت: هیئات مذهبی کل کشور هر 4 سال یکبار در یک رویداد بسیار مهم تحت عنوان شورای هیئات مذهبی و در یک تاریخ مشخص پای صندوق های رأی می روند و جهت ارتقاء و تعالی سطح فعالیت های هیئات مذهبی از بین مسئولین این هیئات مذهبی به کاندیدای مورد نظر خود رأی می دهند که در نهایت؛ شوراهای 5، 7یا 9 نفره در سطح کشور در همه شهرستان ها تشکیل می شود.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، با ابراز رضایتمندی از اقدامات صورت گرفته جهت برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در سطح استان گفت: در استان خوزستان نیز بحمدالله با آغاز فرایند انتخابات از یک ماه گذشته شاهد اقدامات بسیار خوبی بوده ایم. در ابتدا ستادهای انتخابات در شهرستان ها با حضور همه دغدغه مندان عرصه هیئت و بخش های مختلف حاکمیتی تشکیل و کار ثبت نام از کاندیداها آغاز شد.
 
وی افزود: در مرحله اول این دوره از انتخابات، بالغ بر 335 نفر از مسئولین هیئات مذهبی در شهرستان های 28 گانه استان خوزستان ثبت نام کردند و با تشکیل پرونده عملا وارد فرایند انتخابات شدند.در ادامه ستادهای انتخابات شهرستان و در نهایت؛ ستاد استانی ضمن تشکیل جلسه و بررسی پرونده های نامزدهای انتخاباتی به بررسی صلاحیت های این 335 نفر پرداختند و بعد از بررسی های مبتنی بر آیین نامه انتخابات، صلاحیت 288 نفر که آماری بالغ بر 85 درصد از ثبت نام کنندگان می باشد توسط هیئت های بررسی در استان تایید شد.
حجت الاسلام فردآقایی در ادامه تصریح کرد: بعد از بررسی اعتراض ها و نهایی شدن اسامی از 3 روز گذشته همه کاندیداها در سراسر استان وارد فرایند تبلیغات انتخاباتی شدند.
 
این مقام فرهنگی از حضور پرشور جوانان و بانوان به عنوان یکی از نقاط قوت و قابل توجه این دوره از انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: از خصوصیات بارز این انتخابات میتوان به حضور پرشور و معنا دار مسئولین هیئات مذهبی جوان و علاقمند و دغدغه مند نسبت به فعالیت های فرهنگی و مذهبی اشاره کرد که در کنار پیشکسوتان و پیرغلامان این عرصه، به نظر می رسد فصل نوینی در فعالیت هیئات مذهبی رغم خواهد خورد. همچنین آمارحضور برخی بانوان که از مسئولین هیئات مذهبی خواهران در شهرستان های مختلف هستند و نسبت به دوره های قبل نیز افزایش چشمگیر داشته است نیز از دیگر ویژگی های این دوره از انتخابات می باشد.
 
وی در خاتمه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند؛ هیئات مذهبی باید به کانون جهاد تبیین تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: امیدواریم در روز جمعه 30 اردیبهشت 1401 هر مسئول هیئت مذهبی که دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی است واین امکان را دارد که به کاندیدای مورد نظر رای دهد با حضور پرشور در پای صندوق های رای در محل ادارات تبلیغات اسلامی در سراسر استان یک لبیک معنا دار به ندای رهبر بدهند و در این راستا شاهد ارتقا هیئات مذهبی این خیمه های دفاع از اسلام وانقلاب در سراسر استان باشیم.
 
پایان خبر/.
 
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک