EN FA

هنر تعزیه، یکی از متعالی ترین ابزارهای انتقال پیام کربلاست

1400/07/03 تعداد بازدید: 199
print
 هنر تعزیه، یکی از متعالی ترین ابزارهای انتقال پیام کربلاست

در آستانه فرارسیدن ایام عزاداری اربعین حسینی(ع) به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باوی، مراسم تعزیه خوانی گروه مهجه الزهراء در 10 شب متوالی، در10 روستای بزرگ و محوری این شهرستان، اقدام به برگزاری تعزیه می نماید.

 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت الاسلامفردآقایی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، ضمن حضور در یکی از اجراهای این گروه، با ابراز خرسندی از این اقدام تأثیرگذار، به بیان جزئیاتی در این خصوص پرداخت و اظهار داشت: گروه تعزیه خوانی بهجه الزهراء که از 26 شهریور ماه کار خود را آغاز کرده است، تحت عناوین؛ اسارت اهل بیت (ع)، حضور اسرا در مجلس یزید لعنه ا... علیه و خطابه خوانی حضرت زینب و امام سجاد علیها سلام، واقعه خرابه شام و شهادت حضرت رقیه (س) برنامه های خود را در این 10 شب اجرا میکند.
 
 
حجت الاسلام فردآقایی، در ادامه با اشاره به استقبال بسیار خوب اهالی روستاهای شهرستان باوی از اجرای این برنامه، یادآور شد: این برنامه که از ابتکارات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان باوی محسوب می شود، با استقبال بسیار خوبی از سوی اهالی این روستاها مواجه شده و به علت کیفیت بالای این مراسم معنوی، خواهان افزایش اجرای این برنامه ها در مناطق روستایی بوده اند.
 
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در پایان این مراسم با حضور در بین اعضای برگزار کننده این تعزیه ضمن عرض خداقوت و تقدیر از زحمات ایشان در اجرای این برنامه های موفق و اثرگذار، با بیان ارزش و اهمیت اینگونه برنامه ها برای ایشان آرزوی موفقیت کردند.
وی در خاتمه ابراز داشت: امیدواریم در آینده با توجه بیش از پیش به هنر تعزیه خوانی، شاهد توسعه این سنت دیرینه در مراسمات عزاداری باشیم.
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک