EN FA

هنر تعزیه در تقویت مبانی دینی مردم و جوانان تأثیری ماندگار دارد.

1400/06/29 تعداد بازدید: 191
print
هنر تعزیه در تقویت مبانی دینی مردم و جوانان تأثیری ماندگار دارد.

آیین اختتامیه نخستین سوگواره تعزیه خوانی رایت سرخ، باحضورمعاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان در شهرستان بهبهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی خووزستان، حجت الاسلام فردآقایی در برگزاری این آیین، ضمن مه برشمردن نقش هنر در باورهای دینی و اعتقادی جامعه اظهار داشت: هنر تعزیه در تقویت مبانی دینی مردم و جوانان تأثیری ماندگار دارد.
 
 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: این رویداد فرصتی مناسب جهت معرفی ظرفیت‌های هنر آیینی استان است که جوانان فعال این عرصه در کنار پیرغلامان و اساتید شبیه خوانی کسب فیض کنند و به انتقال تجارب خود در این هنر اصیل بپردازند.
 
در پایان این مراسم از هشت اثر که از شهرستان‌های اهواز، شوشتر، دزفول، شوش، باغملک و بهبهان و یک اثر میهمان از استان مرکزی شهر اراک در بخش ویژه به این همایش راه یافته بودند تجلیل به عمل آمد.
 
 

 
شایان ذکر است اولین سوگواره تعزیه خوانی با مشارکت اداره ارشاد ،اوقاف و امورخیریه ، حوزه هنری ،سپاه پاسداران،اداره تبلیغات اسلامی و فرمانداری شهرستان بهبهان برگزار شده بود.
 
 
پایان خبر/.
 
 
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک