EN FA

ستاد برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی تشکیل جلسه داد

1401/02/08 تعداد بازدید: 209
print
ستاد برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی تشکیل جلسه داد

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از مشارکت جمعی از دستگاه ها و نهادهای اجرایی در برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، با توجه به آغاز فرایند اجرایی ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در سطح کشور و به تبع آن در استان، با توجه به اینکه آیین نامه اجرایی این دوره از انتخابات، ادارات کل استان ها را موظف کرده با هدف بررسی فرایند و مراحل برگزاری انتخابات، احراز صلاحیت ها و برخی موارد لازم جهت اجرای صحیح آن در سراسر استان و شهرستان ها ستاد انتخابات تشکیل دهند، این ستاد درتاریخ 6 اردیبهشت  1401 با حضور دستگاه ها و ادارات مدعو اعم از اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، صدا و سیما و نمایندگان سایر نهادها و دستگاه ها تشکیل جلسه داد.

 

 

 در ابتدا؛ حجت الاسلام والمسلمین نبی زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، ضمن قدردانی از حضور نمایندگان دستگاه های مدعو در این نشست، از هیئت به عنوان یکی از عظیم ترین ظرفیت های مردمی مؤثر در جامعه یاد کرد و اظهار داشت: در جامعه بسیاری از رویدادهایی که با آن مواجه هستیم، به دست مردم و با حضور مردم در کف میدان باید مورد توجه قرار گیرند. مردمی که در قالب مجموعه ها و تشکل های حساب و کتاب دار که رأس آن معلوم باشد، اتصال آن به ولایت پذیری و جریان فکری که دنبال میکند مشخص باشد. لذا بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب، بهترین این تشکل ها و مجموعه های مردمی، «هیئت» است. 
 
در ادامه، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، گزارشی از آغاز روند و نمای کلی انتخابات در سراسر استان و جدول زمان بندی ارائه داد.
حجت الاسلام فردآقایی در خصوص مصوبات این نشست گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته مصوب شد متناظر این ستاد در شهرستانهای استان نیز با حضور دستگاه هایی که در امر انتخابات دخیل خواهند بود تشکیل شود. همچنین مقرر شد صدا و سیما از مدتی قبل از روز رای گیری و آغاز فرایند انتخابات نسبت به اطلاع رسانی و زیرنویس اهمیت حضور هیئات مذهبی در این رویداد مهم اطلاع رسانی کند.
 در خصوص سایر اقداماتی که به نظر رسید برای اجرای بی عیب و نقص انتخابات لازم است نیز تصمیماتی اتخاذ شد.
در بخش دیگری از این نشست؛ آیین نامه اجرایی ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی به سمع و نظر اعضاء رسید.
در پایان؛ کلیه اعضا نسبت به چگونگی اجرای انتخابات و نکاتی که در خصوص احراز صلاحیت ها، تشکیل پرونده ها و... مبتنی بر آیین نامه اجرایی وجود داشت به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 
گفتنی است؛ زمان ثبت نام در ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی از 4 تا 10 اردیبهشت 1401 می باشد و ازتاریخ 11 لغایت 16 اردیبهشت احراز صلاحیت ها انجام خواهد شد.
 
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک