EN FA

استفاده از ظرفیت روحانیت و شبکه تبلیغی در حل آسیب های اجتماعی خانواده نقش بسزایی ایفا میکند

1400/10/29 تعداد بازدید: 390
print
 استفاده از ظرفیت روحانیت و شبکه تبلیغی در حل آسیب های اجتماعی خانواده نقش بسزایی ایفا میکند

نشست هم اندیشی طلاب و مبلغین در راستای استفاده از ظرفیت های شبکه تبلیغی در کاهش آسیب های اجتماعی خانواده با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی و دادگستری استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در این نشست که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی، معاون فرهنگی این اداره کل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، رییس دادگاه های خانواده دادگستری استان و جمعی از طلاب، مبلغین و مبلغات برگزار شد، نسبت به ضروت حضور روحانیون ومبلغین در حل آسیب های اجتماعی جامعه و نقش بی بدیل شبکه تبلیغی اعم از ائمه جماعات و مبلغین حاضر در مناطق مختلف شهری روستایی و عشایری بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
 
 
حجت الاسلام فردآقایی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در ابتدای این نشست که در فضایی صمیمانه و عملیاتی برگزار شد، اهمیت ورود روحانیت در عرصه پیشگری و حل آسیب های اجتماعی را مورد تأکید قرار داد.
 
در ادامه، حجت الاسلام امانت بهبهانی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان،در خصوص چند طرح موجود در قوه قضاییه برای استقبال از حضور طلاب و روحانیت در حل آسیب های اجتماعی نکاتی را بیان کرد.
 
 
ایشان، تأسیس دفاتر ارائه مشاوره های مذهبی به آحاد مردم در موضوع تحکیم و تعالی خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق و نیز طرح ورود طلاب و روحانیون تحت عنوان طرح حکمین قرآنی را به عنوان دو طرح اصلی و مهم در راستای انجام همکاری های مشترک بین اداره کل تبلیغات اسلامی و دادگستری، عنوان کرد.
 
 
 
حجت الاسلام امانت بهبهانی در خصوص اجرای طرح حکمین قرآنی گفت: هدف از اجرای این طرح این است که در برخی مناطق با وساطت و حکمیت بین زوجین در حال طلاق و باکنشگری ائمه جماعات خبره و کارآمد و متخصص بتوانیم نسبت به مسائل طلاق کنشگری جدی داشته باشیم.
 
لازم به ذکر است؛ به زودی تفاهم نامه فرهنگی بین اداره کل تبلیغات اسلامی و دادگستری استان خوزستان جهت عملیاتی کردن این برنامه ها تدوین و به امضای طرفین خواهد رسید.
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک