EN FA

خبرنگاران راویان پیام تبلیغ حسین(ع) هستند

1400/05/18 تعداد بازدید: 175
print
 خبرنگاران راویان پیام تبلیغ حسین(ع) هستند

نشست صمیمانه مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خوزستان با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی نبی زاده؛ ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار، با اشاره به مشکلات فرهنگی جامعه، اظهار داشت: امروزه بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور ناشی از ترویج رویکردهای مستکبرانه و اشرافی گرایانه در جامعه می باشد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی بیان داشت: حاشیه نشینی در اطراف شهرها علاوه بر ایجاد مشکلات فرهنگی و امنیتی، اکو سیستم زندگی مردم را نیز دچار مشکل کرده وهمه این ها نتیجه رویکردهای غلط و شکاف طبقاتی است که بوجود آمده است. لذا انتظاری که از دولت ها می رود این است که رویکردهای اشرافی گرایانه باید در جامعه عوض شود و در انعکاس مطالبات مردم در این خصوص، نقش خبرنگاران بسیار با اهمیت است.
 
 
حجت الاسلام نبی زاده در بخش دیگری از این نشست، به اهمیت نقش خبرنگاری و روایت گری در حادثه کربلا اشاره کرد و گفت: اگر خبرنگار و روایت گری نبود که حضرت زینب(س) را به ثبت برساند صدای زینب(س) در کربلا خاموش می شد.چرا که بخش بسیار زیادی از نقش آفرینی های کربلا در آن زمان متأسفانه به دست خبرنگارانی نقل شده که زیر پرچم مکتب اهل بیت (ع) نبوده اند و مسائل آن دوران با سوء گیری نقل شده است  
وی در خصوص رسالت معنوی خبرنگاران خاطرنشان کرد: به راستی که خبرنگار در راستای أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ است؛ زیرا خبرنگاران راویان پیام تبلیغ حسین(ع) هستند و این نگاه شیعه به رسالت خبرنگار است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و تأکید بر اجرای مراسمات عزاداری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی افزود: مراسمات عزاداری محرم برگزار خواهد شد و رعایت پروتکل ها نیز مانند سال گذشته می باشد با این تفاوت که فارغ از رنگ بندی شهرها مراسمات برگزار می شود اما در فضای باز با یک سوم ظرفیت، در فضای بسته با سقف حداقل ۶ متر با یک چهارم ظرفیت که علاوه بر فاصله گذاری و تهویه مناسب، کلیه هیئت داران و رابطان بهداشت باید نسبت به خروج مردم از محل به شکل تدریجی و با فاصله نظارت داشته باشند.
 
 
حجت الاسلام نبی زاده در پایان در پاسخ به نحوه برگزاری اربعین حسینی عنوان کرد: در برگزاری اربعین حسینی(ع) مستقل تصمیم نمی گیریم و منتظر اعلام ستاد ملی کرونا در کشور هستیم.
 
گفتنی است؛ ضمن برگزاری این نشست، خبرنگاران حاضر در برنامه در فضایی کاملا صمیمانه، به بیان صحبت ها و نقطه نظرات خود با مدیرکل تبلیغات اسلامی پرداخته و در پایان هدایایی به رسم یادبود به ایشان اهداء گردید.
 
پایان خبر/.
 
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک