EN FA

اولویت ما در برگزاری مراسمات، حفظ سلامت مردم است

1400/05/26 تعداد بازدید: 192
print
 اولویت ما در برگزاری مراسمات، حفظ سلامت مردم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفتگوی رادیویی با صدای مرکز خوزستان به بیان دستورالعمل های بهداشتی در خصوص برگزاری مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی نبی زاده،  در ابتدای این گفتگو با تأکید بر این مطلب که در محرم سال گذشته تلاش کردیم هم مراسمات را برگزار کنیم و هم شیوه نامه های بهداشتی را، عنوان کرد:
در محرم 1400 به حمدالله طبق گزارشات ستاد کرونا و بازدیدهای میدانی به عمل آمده، قریب به 90 درصد هیئات نسبت به رعایت دستور العمل های بهداشتی اهتمام ویژه داشته اند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در خصوص نحوه اجرای شیوه نامه های بهداشتی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: خواهشی که از مسئولین شهری، اعم از امنیتی، انتظامی، فرهنگی و به ویژه مسئولین هیئات داریم این است که در رعایت شیوه نامه ها و دستورالعمل ها، همراه و یک صدا باشند.
 
وی در ادامه با اشاره به ممنوعیت برگزاری دسته روی محلی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، تصریح کرد: دسته روی محلی، چه در مرکز شهر و چه در محلات، ممنوع اعلام شده است. بنابراین هیئات می توانند در فضای باز مساجد، خیابان مسجد یا هیئت، با رعایت فاصله گذاری (از هر طرف 2متر) و استفاده از ماسک، نسبت به اجرای برنامه های خود اقدام کنند. 
 
همچنین توصیه می شود برای بینندگان و عزادارانی که در محل حاضر می شوند، علی الخصوص بانوان، صندلی گذاشته شود یا به وسیله خط کشی مناسب، فاصله گذاری لازم، لحاظ گردد.
 
حجت الاسلام نبی زاده در بخش دیگری از این گفتگو، حفظ سلامت مردم را به عنوان یک اولویت مهم، عنوان کرد و افزود: برگزاری هرگونه مراسم در فضای بسته ممنوع می باشد. همچنین در خصوص نماز ظهر عاشورا، این فریضه الهی در فضای باز، با رعایت فاصله و ماسک برگزار خواهد شد اما سیاست ما بر این است که تجمع صورت نگیرد و ائمه جمعه و جماعات، نماز را در چند جای مختلف برگزار نمایند تا از ازدحام جمعیت کاسته شود.
 
در پایان لازم به ذکر است؛ در نشست شورای تأمین استان خوزستان نیز توسط استاندار و نماینده ولی فقیه در استان از تلاش ها و پیگیری های اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در حسن نظارت و برگزاری مراسمات محرم تقدیر به عمل آمد.
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک