EN FA

نگاهی اجمالی بر گزارش 6 ماهه فعالیتهای اداره امور قرآنی خوزستان

1399/09/06 تعداد بازدید: 584
print
  نگاهی اجمالی بر گزارش 6 ماهه فعالیتهای اداره امور قرآنی خوزستان

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گزارشی به تشریح فعالیتهای 6 ماهه اول سال 1399 توسط این اداره پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت الاسلام فدیعمی در گفتگو با روابط عمومی این اداره با بیان این مطلب که در 6 ماهه گذشته برنامه های بسیاری از سوی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانها اجرا شده است گفت: به شکل خلاصه در بخش فعالیتهای قرآنی بیش از 80 محفل انس با قرآن برگزار شده و همچنین نزدیک به 100 دوره ختم قرآن داشته ایم که قریب به 16 هزار نفر شرکت کننده داشته است. در موضوع تفسیر قرآن نیز نزدیک به 15 دوره تفسیر مجازی قرآن کریم توسط اساتید توانا و برجسته برگزار شده که بیش از 17 هزار نفر شرکت کننده داشته است. همچنین در بحث حفظ کلام الله  نیز16 برنامه در شهرستانهای مختلف استان برگزار شده اعم از حفظ موضوعی، حفظ سوره و حفظ اجزاء که بیش از 1000 نفر در این طرح شرکت کردند.

وی افزود: در بخش تلاوت قرآن نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیتهای پیش آمده، تلاوت آنلاین توسط قاریان ممتاز شهرستانها در 14 دوره برگزار و قریب به 600 نفر نیز در این بخش شرکت نمودند.
 
رئیس اداره امور قرآنی استان خوزستان در خصوص برگزاری مسابقات قرآنی تصریح کرد: 16 مسابقه قرآنی مختلف در سراسر استان برگزار شد که بیش از 3هزار نفر از این برنامه استفاده کردند و یک مسابقه قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان نیز به شکل پیامکی با همکاری صدا و سیمای مرکز خوزستان برگزار شد که 11 هزار نفراز خوزستان و بعضا خارج از استان شرکت کننده داشته است و از این میان 150 نفر به عنوان برگزیده اعلام شدند. 
                                                                                                                                
در ادامه، حجت الاسلام فدیعمی به بیان گزارشی از پویش های ملی و استانی برگزار شده توسط اداره امور قرآنی پرداخت و اظهار داشت: قریب به 30 پویش در 6 ماهه اخیر برگزار شده که بخشی از این پویش ها شامل تولید و انتشار کلیپ های کوتاه بوده که روزانه 40 کلیپ و بیش از 5 هزار مخاطب داشته است. همچنین در ابتکاری دیگر نسبت به برگزاری نمایشگاه مجازی با محتوای صنایع دستی اقدام شد.
 
وی با اشاره به پویش های برگزار شده در خصوص تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی عنوان کرد: تهیه و توزیع بیش از 20 هزار بسته ی ارزاق و حمایتی به ارزش 3میلیارد ریال  از دیگر اقداماتی بود که همزمان با شیوع بیماری کرونا توسط این اداره انجام شد که بالغ بر 60 مؤسسه و خانه قرآنی در زمینه فعالیتهای جهادی و تولید و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده همکاری داشته اند.
 
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در بخش دیگری از این گفتگو به پویش های قرآنی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: 25 دوره مختلف قرآنی با بیش از 3هزار و پانصد مخاطب برگزار و در همین راستا قریبا به 300 جلد مصحف شریف نیز توزیع شد.
 

 
در پایان، حجت الاسلام فدیعمی یادآور شد: کارهای ستادی زیادی نیز در این مدت صورت گرفته که از جمله آنها میتوان به اختصار به بازدید از خانه های قرآنی در دو دوره توسط اینجانب و کارشناسان قرآنی در سراسر استان اشاره کرد و نیز تهیه و به روز رسانی بانک جامع اطلاعات قرآنی بیش از 2 هزار نفر از نیروهای تأثیرگذار و مرتبط با قرآن در سراسر استان از جمله مهمترین اقداماتی بود که انجام شد.
 
پایان خبر/.

 

 

 
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک