EN FA

فعالین حوزه فرهنگ، قوی ترین بازوی اصلاح ساختار فرهنگی هستند

1400/09/09 تعداد بازدید: 535
print
 فعالین حوزه فرهنگ، قوی ترین بازوی اصلاح ساختار فرهنگی هستند

نشست هم اندیشی جمعی از نخبگان فرهنگی استان خوزستان با موضوع اصلاح ساختار فرهنگی کشور با حضور رییس مرکز اصلاح ساختار فرهنگی و رییس رسانه و عملیات ویژه سازمان تبلیغات اسلامی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در نشست هم اندیشی نخبگان فرهنگی استان، دکتر جلالی رییس مرکز اصلاح ساختار فرهنگی و دستیار ویژه رییس سازمان تبلیغات اسلامی، به موضوع طرح کلان و معماری ساختار فرهنگ و رسانه کشور پرداخت و عنوان کرد: 
بنا بر تدابیر مقام معظم رهبری، سازو کار مشترکی بین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و کمیسیون فرهنگی مجلس شکل گرفته که عملا اراده این چند هویت حقوقی را برای پیگیری مسائل مربوط به حوزه ساختار فرهنگی نشان داده است.
 
 
وی افزود: باید حداکثر تلاش به کار گرفته شود که یک جریان و سازوکار مشارکتی ایجاد شود و تنها به یک مدل سندنویسی اکتفا نشود بلکه رسیدن به این طرح و معماری در قالب یک کار مشارکتی و فراگیر وسیع دنبال شود.
 
رییس مرکز اصلاح ساختار فرهنگی در ادامه تصریح کرد: در جهت ساز و کار مشارکتی، سیری در پیش گرفته شود که همه اذهان به کار گرفته شود. لذا انتظاری که در مطلوبات فرهنگی داریم باید در ساختار نیز منعکس شود.
 
 
دکتر جلالی، توسعه مشارکت و عمق بخشی به این موضوع را به عنوان اصلی ترین هدف این نشست عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم مشارکتی که پیش بینی شده وسیع تر شود و از دامنه گسترده تری از کسانی که تجربه مدیریتی در قالب مجموعه های خصوصی یا حاکمیتی و نهادهای مردمی و عمومی داشته و صاحب نظر هستند استفاده کنیم.
 
همچنین به عمیق شدن مشارکت ها کمک کنیم. تحلیل هایی که می شود و طرح ها و برنامه های پخته تری را منعکس می کند قطعا کمک بسیار زیادی به ما خواهد کرد. لذا اصل این اتفاق در بازسازی ساختار فرهنگ است نه طرح بازسازی و بار این بازسازی بر عهده همه فعالین حوزه فرهنگ می باشد.
 
 
در خاتمه، مدعوین و نخبگان حاضر دراین نشست به بیان انتقادات، پیشنهادات و نقطه نظرات خود در خصوص اصلاح ساختار فرهنگ، نقش مردم در بازسازی ساختار فرهنگی، سیاست حکمرانی فرهنگی و مسائلی از این دست به شکل مفصل پرداختند.
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک