EN FA

در سنت حسنه اطعام غدیر اصل بر این است که به شکل مردمی این اتفاق بزرگ را رقم بزنیم

1401/04/15 تعداد بازدید: 207
print
در سنت حسنه اطعام غدیر اصل بر این است که به شکل مردمی این اتفاق بزرگ را رقم بزنیم

آیین تکریم از فعالان عرصه اطعام عید غدیر با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت الاسلام فاطمی کیا؛ رایزن فرهنگی کنسولگری ایران در بصره و جمعی از فعالان عرصه اطعام غدیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در ابتدای این نشست؛ حجت الاسلام امینی موحد، رییس رسانه و روابط عمومی اداره کل به عنوان دبیر برگزاری این آیین در جمع فعالان عرصه اطعام عید غدیر گفت: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا طی دوسال گذشته موفق به اجرای طرح کریمانه اطعام غدیر نشدیم که به حمدالله با توجه به شرایط کنونی تصمیم بر این گرفته شد تا با هدف برگزاری شایسته این اقدام معنوی و مردمی بیعتی با فعالان این آیین ارزشمند داشته باشیم.

 

 

وی افزود: استان خوزستان مفتخر است از یک دهه گذشته در شهر اهواز، به عنوان پایه گذار طرح اطعام غدیر در کشور پیشتاز بوده است که به دنبال آن در سایر استان ها و به فضل پروردگار در برخی کشورهای شیعه نشین از جمله عراق و لبنان نیز شاهد ترویج این سنت حسنه هستیم.
 
 
در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین مهدی اخوان صباغ، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با ابراز خرسندی از اجرای این آیین معنوی اظهار داشت: ما به عنوان نهادها و دستگاه های اجرایی موظفیم کمک کنیم تا این ویژه برنامه ها به احسن وجه اجرا شود اما در تکریم این سنت حسنه، اصل بر این است که بتوانیم به شکل مردمی این اتفاق بزرگ را رقم بزنیم.
 
 
این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: از وظایف مهم دستگاه های اجرایی مربوطه این است که این سنت دینی را جدی گرفته و به عنوان یک آیین ارزشمند در فرهنگ تشیع آن را احیاء کنند.
 
حجت الاسلام اخوان صباغ خطاب به فعالان عرصه اطعام غدیر بیان داشت: این برنامه یک مراسم نمادین است برای تکریم از جایگاه شما به عنوان بانیان و مروجین این سنت حسنه . لذا امیدواریم هر کدام از شما بتوانید در توسعه فرهنگی این طرح کریمانه و تکثیر این سنت ارزشمند در نقاط مختلف گام های بلندی برداریدو ان شالله بتوانیم یک رونق ویژه ای به احیای سنت اهل بیتی اطعام غدیر بعد از دوران کرونا در شهر اهواز و همچنین در سطح استان بدهیم.
 
 
گفتنی است در پایان این مراسم ضمن رونمایی از بسته محتوایی شکرانه غدیر از تعدادی از فعالان این عرصه نیز با اهداء لوح سپاس و تقدیم هدایایی توسط مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان تقدیر شد.
 
پایان خبر/.
نظرات

 نام:
*نظر:
© کلیه حقوق و محتوای این سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان می باشد .استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت بلامانع است.
طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی توسط اینتک